Forum > Färdiga produktioner

Yllet - I'm your rain on a sunny day

(1/5) > >>

Yllet:
borttagen

blunderhead:
Fantastiskt!

mahan:
Tjou Jon!

Jisses vad det pluppar upp nys alster här, BRA!
Sunny day då, lyssnar o skriver... låten startar lite väl snabbt, men sen låter det snyggt.
Jäkla snyggt sound på guran i intron, likaså gitarrharmonierna.
Sen gillar jag inte riktigt det skarpa soundet på baskaggen, stör lixåm stämningen i introt.
Sen när det drar iväg vid 1:11 så ändra låten karraktär helt, åker in på ett helt nytt spår.
Riktigt snyggt spår fast kompet håller på att ta kol på solisten här o var. :D

Lite väl mycket reverb på trummorna, baskaggen dundrar onödigt hårt... lyssnar i lurar nu dock.
Jamen lite annorlunda Jon i detta, starkare komp och arr än vanligt.
Låter inte riktig färdig dock, kanske nåt med nivåerna som borde kollas här.... o nej, inte idag ;)

En snygg Yllet låt till i samlingen! :)

h.  johan

Yllet:

--- Citat från: mahan skrivet 15.10.2008, 23:16:12 ---Tjou Jon!

Jisses vad det pluppar upp nys alster här, BRA!
Sunny day då, lyssnar o skriver... låten startar lite väl snabbt, men sen låter det snyggt.
Jäkla snyggt sound på guran i intron, likaså gitarrharmonierna.
Sen gillar jag inte riktigt det skarpa soundet på baskaggen, stör lixåm stämningen i introt.
Sen när det drar iväg vid 1:11 så ändra låten karraktär helt, åker in på ett helt nytt spår.
Riktigt snyggt spår fast kompet håller på att ta kol på solisten här o var. :D

Lite väl mycket reverb på trummorna, baskaggen dundrar onödigt hårt... lyssnar i lurar nu dock.
Jamen lite annorlunda Jon i detta, starkare komp och arr än vanligt.
Låter inte riktig färdig dock, kanske nåt med nivåerna som borde kollas här.... o nej, inte idag ;)

En snygg Yllet låt till i samlingen! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Yepp som sagt, lite småpill här o var som jag inte orkar pilla med ikväll. Bla är det kaggen i versdelen som ligger lite starkt och kan ha mer bumlig karaktär som du säger. Det finns en tanke med att gitarrerna är dominanta, ville få känslan av att sången får kämpa sig fram lite i den hårda delen, funderar dock på att backa upp första hårda ref med en stämma en oktav mer för att få fram lite lite till dock. Och ja den börjar lite plötsligt, ska se om ja pillar dit nån inräkning eller liknande sen ;)

Stort tack för ditt engagemang!

Wernborg:
Gott ös.

Vid 1,13 nånting var det lite väl häftig ökning av volymen overall tycker jag. Hade ganska hög volym i lurarna från start och blev obehagligt överraskad där.

Trummorna något statiska fram till intensiteten ökade vid 1,13.

Annars som vanligt fantastiskt bra produktion.

Fan va surt att va nåns regn en solig dag förresten...  :lol:

Bra jobbat!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion