Forum > Färdiga produktioner
Mid evil
Mikke:
Jag gillar låten. Kunde varit lite bättre arrad på funky gitarrsoundliret dock. Sången funkar inte alls för mej. Den känns lite sur här o var. En liten touch med melodyne hade kanske funkat. Men som låt är den laidback och skön. / Mikke
Ola:
Hej Wernborg
skön låt
MEN ouuuuurhhg vad det låter midi det är så det vänder sig i magen :wacko:
nä men man blir faktiskt lite impad på hur pass nära det går att komma i dag. ja om några år kommer man säkert inte kunna höra skillnaden men som sagt vi är inte riktigt där än
låten då. skön och med lite PF och DP vibbar bra jobbat me like
saknar dock en distad kompgura då sången drar på lite
bra jobbat Mvh
Larsson:
skön låt.. först när jag hörde de akustiska tonerna tänkte jag att wow vilket ljud, men sedan började det låta konstlat om den & jag tycker det låter vsti
men bra sådan dock..
annars luftig & skön ljudbild,basen är lite bummlig bara & skulle kunna tas ner lite..
iaf i min lyssning. sången är bra men blir lite stark under det partiet där du lagt på en oktav..
sammanfattat:
skön & luftig musik (och bra framfört)
/Larsson
:)
Emulator:
--- Citat från: Guran skrivet 24.10.2008, 13:46:41 ---
--- Slut citat ---
Ett tecken på att man är musiker i själ och hjärta är väl att man kan kräkas av en samplad gitarr :wub:
Wernborg:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.10.2008, 21:35:20 ---Oj vilken skön musik! ÄLSKAR Blackmoore och det här gav verkligen rätt vibbar på mina strängar. :wub:
Introt är supersnyggt, men kanske ngt långt. Trodde jag klickat på fel länk först och fått en tidigare version utan sång.
Bra känsla i trummorna också tycker jag! Lite mycke bas på basgitarren tror jag, men mina lurar kan luras lite ibland....
Vad överraskad jag blev när det blev stopp helt plötsligt!! Skithäftigt. Satt som på nålar varje gång. Även i slutet och jag var tvungen att sätta på den igen bara för att det inte kom ngt. ;)
Tyckte sången var ngt hög på ett ställe bara, men i helhet var det precis lagom. Nä tusan, jag måste bara lyssna en gång till.
--- Slut citat ---
Kul att det funkar. Och stoppen tycker jag också blev rätt kul. Det där med mycket bas har jag fixat till nästa version. Tack.
--- Citat från: Dividend skrivet 23.10.2008, 10:45:15 ---NEgativt:
Ja, låter mainstream i den delmängd av genren det spelas i (fråga mig inte om namnet på delmängden)
Positivt
Du är grym på att spela gitarr.
Sången passar perfa...
--- Slut citat ---
I den delmängd av genren det spelas i. Du är inte lite kryptisk du. Tack tror jag. :lol:
--- Citat från: LisaS skrivet 23.10.2008, 21:46:54 ---När jag lyssnade på den här insåg jag att jag hade lyssnat på den innan, men inte lämnat någon kommentar. Det var ju konstigt för jag tycker att det är en jätteskön låt, som sätter sig på minnet.
Den börjar ju helt fantastiskt och fortsätter sen i samma nivå. Sången låter bra, men den är lite ostabil. Speciellt mellan 03:40 – 03:44 där blir det lite för jobbigt. Men annars tycker jag att själva rösten passar låten alldeles utmärkt.
Låten är mycket snyggt arrangerad och det är kreativt med stoppen. Jag skulle kunna lyssna på den här om och om igen, och det har jag gjort också.
--- Slut citat ---
Hela låten är lite av en förstatagning än så länge. Kommer förmodligen att lägga om, om inte hela så i alla fall delar av sången. Tack så mycket.
--- Citat från: Mikke skrivet 23.10.2008, 22:16:00 ---Jag gillar låten. Kunde varit lite bättre arrad på funky gitarrsoundliret dock. Sången funkar inte alls för mej. Den känns lite sur här o var. En liten touch med melodyne hade kanske funkat. Men som låt är den laidback och skön. / Mikke
--- Slut citat ---
Sången funkar inte alls för att den är sur? Ska pilla med det. Tack.
--- Citat från: Guran skrivet 24.10.2008, 13:46:41 ---Hej Wernborg
skön låt
nä men man blir faktiskt lite impad på hur pass nära det går att komma i dag. ja om några år kommer man säkert inte kunna höra skillnaden men som sagt vi är inte riktigt där än
låten då. skön och med lite PF och DP vibbar bra jobbat me like
saknar dock en distad kompgura då sången drar på lite
bra jobbat Mvh
--- Slut citat ---
Lustigt det där med samplad gitarr. Svårt att ta det till sig. Jag med. Men samplade trummor, piano och stråkar sväljer man gärna med hull och hår fastän det nästan alltid avslöjar sig som samplingar. Skumt. Vanan kanske.
Bra tanke med distgura också. Ska testas.
--- Citat från: Larsson skrivet 25.10.2008, 01:33:07 ---skön låt.. först när jag hörde de akustiska tonerna tänkte jag att wow vilket ljud, men sedan började det låta konstlat om den & jag tycker det låter vsti
men bra sådan dock..
annars luftig & skön ljudbild,basen är lite bummlig bara & skulle kunna tas ner lite..
iaf i min lyssning. sången är bra men blir lite stark under det partiet där du lagt på en oktav..
sammanfattat:
skön & luftig musik (och bra framfört)
/Larsson
:)
--- Slut citat ---
Basen noterad. Ska hålla koll på sångnivåern också. Tack.
--- Citat från: Emulator skrivet 25.10.2008, 01:46:32 ---Ett tecken på att man är musiker i själ och hjärta är väl att man kan kräkas av en samplad gitarr :wub:
--- Slut citat ---
:lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida