Forum > Färdiga produktioner

Mid evil

<< < (4/13) > >>

karl:
bra gitarrfeel som alltid...härliga harmonier...skulle nog ha låten i snabbare tempo....sången kunde vara mera på men växer en bit in....får lite Floydvibes på något sätt....Nice gillar oktaveringen på sången...skulle nog ha ett vassare gitarrsound i dom instrumentala delarna...inalles bra låt...
Allt gott / karl

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 06.10.2008, 21:09:14 --- :lol: Å jag tänkte Wernis skulle aldrig i h-e ens tänka tanken! Sen när jag hörde dragningarna över flera band (gör du det med pitchbenden?) eller
stränggnisslet att det kan bara inte vara midi. Den annorlunda stämningen var liite skum iaf. IKEN knäckte det, skickligt!

--- Slut citat ---
Varje ton har några olika samplingar, bla annat vid hög velocity så blir det en glidning upp till tonen, det är det du hör. Och visst blir det snygg när jag spelar fler toner samtidigt.

--- Citat från: IKEN ---jag menar att Basgitarren  låter lite burkigt... lite för mycket runt 200hz eller så.Den dominerar på ljudbilden på bekostnad av resten....
så,det är du som agerar kör.....har gjort nått liknande i en låt själv (A Brand New World)
MIDI,,,,,,,   Faan så skönt att ha rätt,en nylonsträngad låter inte så.......
nåja,bra låt är det i alla fall.....
Och Blackmore är....... Blackmore,min kung på gitarrhimmelen.
--- Slut citat ---
Kanonbra tips ang. basen. Det gjorde susen för denna låten kan jag säga.  :wub:

--- Citat från: Emulator ---introt är snyggt!
trumprogrammeringen tycker jag att du som vanligt lyckas bra med. Finfina crashar. Sången svajar inledningsvis, men blir riktigt go efter hand.
Skulle gärna se starkare betoningar på synkoperna. det skall suga till riktigt i magen lixom. Sen är den för snäll för min smak.  Vore riktigt genomtrevligt att dra iväg helt galet med denna....lite tokprog. en tiominutare med allt.

--- Slut citat ---
Tackar. Jo, ska nog sjunga om denna sen.... och låta bli att svaja i inledningen.

--- Citat från: MacTS ---Härligt intro, snyggt arr, helt ok sång (men den tror jag du kan göra bättre!)....låten griper inte riktigt tag i mig dock, känns som att du ibland gör det krångligare än nödvändigt med arret (även om det är coolt gjort)...men det är såklart en helt subjektiv reflektion som avspeglar vilken typ av musik jag lyssnar på!
--- Slut citat ---
Ja, jag kan bättre.  :D Ska försöka i alla fall.

--- Citat från: Aettan ---Här har vi ju oxå en stark kandidat till en eventuell videofestival, mycket svensk folkmusik feeling inbakad i det här så det går att skala fram en liveversion. Introt är lite väl långt men i övrigt så var det en ganska trevlig lyssning.
--- Slut citat ---
Japp. Introt är för långt i nuvarande. Tror att jag vill ha kvar längden, med tanke på att jag tror att hela låten ska få segla iväg ytterligare ett par-tre minuter med gitarrsolo och så, men då måste jag tydligare separera introts två delar.

--- Citat från: SYNTH ---Tycker det låter bra om det, en skön låt inte alls dum!
--- Slut citat ---
Snällt då eller? Som motsats till dumt.  :lol:

--- Citat från: Mahan ---Detta kör rakt in "my hearth!"
Introt e superskönt, ackena har du  lyckats med till tusen!
Mörkt o snyggt fett  sound, kanske kunde skära lite av basgurans nedre register.
Fan va snygga riff du fått till, med breakena sitter dom väldigt proffsigt.
Trummorna gillas åssån, basguran kunde lite tajtas till i versen.
Den öppna haihatten kan väl dras ner i volym, den sticker ut för mycket nu.
Sången sticker åxå lite ut stundom, lite mer limiter på den kanske?

Catch me if you can........... well done, sitter i min genre, LIKEIT, klart!
--- Slut citat ---
Nåja, nästan klart kanske. Tackar!!

--- Citat från: Karl ---bra gitarrfeel som alltid...härliga harmonier...skulle nog ha låten i snabbare tempo....sången kunde vara mera på men växer en bit in....får lite Floydvibes på något sätt....Nice gillar oktaveringen på sången...skulle nog ha ett vassare gitarrsound i dom instrumentala delarna...inalles bra låt...

--- Slut citat ---
Tack så mycket. Jag hör också Pink Floyd i detta, men kan inte riktigt sätta fingret på vad som gör det. Mmmm, ska överväga att tuffa till gitarren lite. Eller addera en ny.

Kornstad:
Oj vilken skön musik!   ÄLSKAR Blackmoore och det här gav verkligen rätt vibbar på mina strängar.   :wub:
Introt är supersnyggt, men kanske ngt långt. Trodde jag klickat på fel länk först och fått en tidigare version utan sång.

Bra känsla i trummorna också tycker jag!  Lite mycke bas på basgitarren tror jag, men mina lurar kan luras lite ibland....
Vad överraskad jag blev när det blev stopp helt plötsligt!!  Skithäftigt. Satt som på nålar varje gång. Även i slutet och jag var tvungen att sätta på den igen bara för att det inte kom ngt.   ;)

Tyckte sången var ngt hög på ett ställe bara, men i helhet var det precis lagom.  Nä tusan, jag måste bara lyssna en gång till.

Dividend:
NEgativt:
Ja, låter mainstream i den delmängd av genren det spelas i (fråga mig inte om namnet på delmängden)

Positivt
Du är grym på att spela gitarr.
Sången passar perfa...

LisaS:
När jag lyssnade på den här insåg jag att jag hade lyssnat på den innan, men inte lämnat någon kommentar. Det var ju konstigt för jag tycker att det är en jätteskön låt, som sätter sig på minnet.
Den börjar ju helt fantastiskt och fortsätter sen i samma nivå. Sången låter bra, men den är lite ostabil. Speciellt mellan 03:40 – 03:44 där blir det lite för jobbigt. Men annars tycker jag att själva rösten passar låten alldeles utmärkt.
Låten är mycket snyggt arrangerad och det är kreativt med stoppen. Jag skulle kunna lyssna på den här om och om igen, och det har jag gjort också. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion