Forum > Färdiga produktioner
Mid evil
Leif:
Tjena!
Riktigt skön låt det här! Håller med andra om att det är snygga PF vibbar! Skönt ljud på låten med. Jag har sett att du har fått en hel del bra feedback på den redan och jag har inte mycket att tillägga i nuläget. Kan bara säga att jag gillar det och att jag ser fram emot att få höra hur den kommer att utvecklas! Gött jobbat!
Tack!
Emulator:
så att det aldrig glöms bort. för att möta en stil till i detta verk:
jag vill ha "töntiga pads med attackljud i början så man kan spela förutsägbara snuttar". Som hårdrockare använder synthar, du vet :rolleyes:
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 25.10.2008, 23:21:51 ---så att det aldrig glöms bort. för att möta en stil till i detta verk:
jag vill ha "töntiga pads med attackljud i början så man kan spela förutsägbara snuttar". Som hårdrockare använder synthar, du vet :rolleyes:
--- Slut citat ---
Hihi. Tack.
Å nästa version blir i stilen:
"Blir ju lite annan känsla med äkta gura. Fast jag saknar exaktheten på nåt vis" avseende midigitarrens vara eller icke....
Wernborg:
--- Citat från: Leif skrivet 25.10.2008, 17:36:08 ---Tjena!
Riktigt skön låt det här! Håller med andra om att det är snygga PF vibbar! Skönt ljud på låten med. Jag har sett att du har fått en hel del bra feedback på den redan och jag har inte mycket att tillägga i nuläget. Kan bara säga att jag gillar det och att jag ser fram emot att få höra hur den kommer att utvecklas! Gött jobbat!
Tack!
--- Slut citat ---
Tackar. Japp - fått mycket bra input så nu kommer en ny version.
Version 2 - Samplade midigitarre bortplockad till förmån för äkta nylonakke. Nytt sångspår. Körer tillagda. Lite ny elgitarr. Distmattor i refrängerna. Ett nytt proggsolo i slutet också. Lite synkop-VM så.
Bollat med Emulator om att någonstans i låten låta alla effekter klippas av lite onaturligt som en effekt i breaket, men jag har inte hittat rätt knappar att trycka på ännu för att få till det. Ska försöka till nästa version....
Längst upp i tråden finns version 2.
Wernborg:
Äkta gitarr ju. Och progoutro liksom.
bump... typ
:D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida