Forum > Färdiga produktioner
Eko - With You By My Side
karl:
låter lite skumt när basen ledsagar sången i början annars spännande stick....bra sång...känns lite lo-fi i ljudbilden ....schysst mellotron...lite Crimsonvibes :rolleyes:
Allt gott / karl
Larsson:
skön låt..får lite gammla pink floyd vibbar alá syd barret..
trummorna är lite stolpiga men de funkar, även om man skulle önska lite mjukare spel..
hade jag fått bestämma hade du haft med kazoo! :)
synth-dribbel ljudet är helträtt..
skön låt som sagt!
/Larsson
:)
Myrli:
Hej.. Nu ska jag säga vad jag tycker, innan jag läser vad andra har tyckt.
Introt, det börjar lite konstigt med stråken/cellon som kommer tillsammans med bas och trummorna.
Vers, en mycket mycket bra melodi! Gillas jätte mycket. Får lite floyd vibbar.
Sen är jag inte riktigt klar med vad som är brygga och ref.. Eller om det finns en brygga?
Refrängen är bra (den som jag tror är ref) "There's alot of reasons...." !
Instrumenten låter lite konstiga. Om alla instrumenten skulle låta mera som om de var från 60-70 talet
och man gjorde en bra mix av denna då skulle man knocka alla 40-50 talister med nostalgi tripp.
//Anders
stajo:
Tjena (oops tryckte tab och då postades det... en ny erfarenhet :) )
+ Tycker det är en riktigt snygg melodi. Gillar din röst, tonen, mysigt. Själva soundet är bra.
- Trummorna tar för mycket plats och känns lite som de spelar för sig själv. Är lite allergisk mot att melodistämman spelas på instrumenten samtidigt som du sjunger den.
Några konstiga effektljud jag inte riktigt köper :). Sedan ligger du för mycket på ackorden i något stråkinstrument, spela hellre någon slinga.
Men alltså en snygg låt som är värd att satsa på.
91:an:
Låten, eller kompositionen är styrkan i detta stycke. Instrumenteringen ger jag inte mycket för däremot lyser det igenom idéer i arrangemanget som inte kommer fram till sin fulla rätt. Det låter mer som en samling nybörjarmusiker som alla vill vara med och spela samtidigt och ingen av dem hör vad den andra spelar. Vad jag menar är att instrumenten inte kompletterar varann utan istället drunknar i varann. Låten (tummen upp) förtjänar kort sagt en upprensning i instrumenteringen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida