Forum > Färdiga produktioner
Eko - With You By My Side
Eddi:
LÅTNAMN: With You By My Side
ARTIST/GRUPP: Eko
GENRE: Grändpop
LÅTLÄNGD: 3:24
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT: Kalle Anka
EV. MEDVERKANDE: Musse Pigg på violin
INSPELNINGSÅR: 2007 och 2008
FORMAT: mp4
Har dammat av en nästan ett år gammal låt och lagt ny riktig bas samt ett par nya stämmor. Lägger den som färdig men det får jag väl äta upp :D
Eddi:
Ni som varit här och letat efter en låt eller så - var glad att ni slapp den var hemsk :ph34r: - nu finns emellertid en mix här i första posten som ni gärna får kommentera.
Eko
Emulator:
Ja, klart du får skit för det :D nä, men lite tankar:
-
introt låter som "allt annat" nakna ackordsvängarna känns begagnade.
Allt krigar om samma utrymme, det raslar och plingar och gitarras på samma plats i mixen.
tyvärr känns mycket otajt spelat, det drar ner för mig.
Sången hörs inte så bra, och det snubblas på en del stavelser, en del dubbar är riktigt ur synk.
mixen, för att vara ärlig, är inte alls bra. allt på en gång lixom :ph34r:
+
Låten är bra!
Arret är spännande, en hel del saker pågår hela tiden, och vävs ihop snyggt.
Refrängen är lysnade tycker jag. sången är här mycket bättre också!
Tjurig jävel man är va? :) Nå, ta det för vad det är..bara mina åsikter. jag tycker låten är så bra att den skall slipas. jag tror att du skall börja med mixen. Jobba med QE för att skära bort saker...kapa gitarrer på diskant över 5 Khz, och under 500 säg, panorera olika stämmor ut mot kanterna. TÄnk stråkar...spelar de i samma frekvensområde som andra dominanta instrument, så försök att ändra dem lite. Går inte det, kans du testa att låta de hänga på tonerna när andra instrument spelar melodier. Intror skulle jag försöka korta ner och gå rakt på sak, eller smycka ut med lite roliga saker.
Jag vill vädligt gärna höra nyare versioner!
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.10.2008, 00:10:48 ---Ja, klart du får skit för det :D nä, men lite tankar:
-
introt låter som "allt annat" nakna ackordsvängarna känns begagnade.
Allt krigar om samma utrymme, det raslar och plingar och gitarras på samma plats i mixen.
tyvärr känns mycket otajt spelat, det drar ner för mig.
Sången hörs inte så bra, och det snubblas på en del stavelser, en del dubbar är riktigt ur synk.
mixen, för att vara ärlig, är inte alls bra. allt på en gång lixom :ph34r:
+
Låten är bra!
Arret är spännande, en hel del saker pågår hela tiden, och vävs ihop snyggt.
Refrängen är lysnade tycker jag. sången är här mycket bättre också!
Tjurig jävel man är va? :) Nå, ta det för vad det är..bara mina åsikter. jag tycker låten är så bra att den skall slipas. jag tror att du skall börja med mixen. Jobba med QE för att skära bort saker...kapa gitarrer på diskant över 5 Khz, och under 500 säg, panorera olika stämmor ut mot kanterna. TÄnk stråkar...spelar de i samma frekvensområde som andra dominanta instrument, så försök att ändra dem lite. Går inte det, kans du testa att låta de hänga på tonerna när andra instrument spelar melodier. Intror skulle jag försöka korta ner och gå rakt på sak, eller smycka ut med lite roliga saker.
Jag vill vädligt gärna höra nyare versioner!
--- Slut citat ---
Jag gav mig in i mixdjungeln och kapade en del lianer som hängde lösa rätade upp några hängpalmer och färgade vattnet lite grand. Faan vad jag tycker det där mixandet är svårt - jag fastnar liksom på en eller ett par saker som jag vill rätta till och hör inte det övriga. Tack Emu för kommentarer en del grejer har väl blivit bättre hoppas jag - ny verre uppe.
Eko
Aettan:
Jag måste säga att det här kan bli bra utan en massa meck om du tar ner rumssoundet på trummorna nästan helt och även smalar av stereobilden på dom. OK ta ner lite diskant oxå men i övrigt så låter det här som en 60 tals pop låt åt Kinks etc etc hållet och undrar just om inte den här skulle passa ypperligt i en sån kostym. Bara en idé lycka till
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida