Forum > Färdiga produktioner

Eko - With You By My Side

<< < (2/7) > >>

Stolle:
Det positiva är att det är en bra låt vilket väl är det viktigaste.

Negativt är att sången känns lite väl svajjig och att trummorna låter så väldigt mycket EZ-drummer. Det hade varit roligare med ett lite mer personligt/skitigare trumljud.

MaxB:
Du är låtförfattare och instrumentalist och arbetar med mixprocessen. Jag tror du hela tiden lär dig ju mer du håller på, samtidigt som du får tips från andra som du kan testa (eller förkasta om du vill).
Jag tycker trummorna låter för högt och gillar inte riktigt det korta ekot som jag tycker mig höra på trummorna.
Virvlarna på fillsen blir jag inte heller vän med.

MacTS:
Håller med MaxB i kommentarerna om trummorna. Ligger högt samt virvlarna är skumma. Schysst låtidé som kan bli bra med lite finputs

MaxB:

--- Citat från: MacTS skrivet 09.10.2008, 12:54:03 ---Schysst låtidé som kan bli bra med lite finputs

--- Slut citat ---

Schysst låtidé som kan bli bra med lite finputs
Schysst låtidé som kan bli bra med lite inputs (tips från andra alltså)

Gillar också beskrivningen:
Jag gav mig in i mixdjungeln och kapade en del lianer som hängde lösa rätade upp några hängpalmer och färgade vattnet lite grand.

Eddi:
Okej jag gick alltså återigen ut i den förfärliga mixdjungeln och sökte upp byarna och beslagtog deras oljefat, kastrull-lock och ungträboxar och ersatte dessa i smyg med avhuggna vintagestockar istället och sade till dem att dessa voro de verktyg de skola använda i händelse av musik. De svamlade något och utförde någon märklig dans sedan godtog de förändringarna.  Ända sedan dess har krokodilerna simmat lungt.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion