Forum > Färdiga produktioner

Eko - With You By My Side

<< < (4/7) > >>

MaxB:
Jag gillar den här, även om du fortfarande befinner dig i djungeln med beslagtagna kastrulllock och krokodilfötter till virveltrumman.  :lol:

Jag har en ide! Förkasta den om du vill men...
Ett tema för en Forumfestival skulle kunna vara att ta en av dina låtar - t.ex. den här - och göra egna tolkningar, ala 60-tal om man vill eller lämna den tolkningen fri.

Jag tycker det skulle vara kul att höra hur andras tolkningar av en sån låt skulle kunna låta, med en av dina finurliga melodier som bas. Eller är jag ute och cyklar nu?

Eddi:

--- Citat från: karl skrivet 09.10.2008, 22:18:25 ---låter lite skumt när basen ledsagar sången i början annars spännande stick....bra sång...känns lite lo-fi i ljudbilden ....schysst mellotron...lite Crimsonvibes  :rolleyes:

Allt gott / karl

--- Slut citat ---
Många kommentarer kul, uppenbarligen så väcker låten något och det känns bra.
Karl skumt med basgången som följer sjunget tja inte vet jag. Jag har inte som mål att låta som alla andra direkt vilket kanske kan anas i mina instrumenteringar. Jag gör som jag tycker låter bra att det sedan är emot de gängse reglerna ok då är det väl så. Det jag suger åt mig är dina positiva omdömen om "bra sång" "schysst mellotron" (även om det inte finns någon sådan här) och "lite Crimsonvibes" det värmer som f-n. Tack Karl :D
Eko

Eddi:

--- Citat från: Larsson skrivet 10.10.2008, 01:02:49 ---skön låt..får lite gammla pink floyd vibbar alá syd barret..
trummorna är lite stolpiga men de funkar, även om man skulle önska lite mjukare spel..

hade jag fått bestämma hade du haft med kazoo! :)
synth-dribbel ljudet är helträtt..

skön låt som sagt!
/Larsson
:)

--- Slut citat ---
Härligt Larsson  :D Det här med trummorna är en story för sig. Orginalljudet i EZ är exakt som min garagetrummis lirade, hårt skoningslöst och med känsla.... inte för trumpinnarna dock han slog av ett par-fyra stycken varje rep. Det finns folk som kan svära på att det är Perre som lirar drumsen när det är EZ. Nåväl jag tröttnade lite på alla EZ-kommentarer och köpte Vintagesetet här om dagen vilket är det som är aktuellt just nu och dom är ju mjuka som mockasiner jämfört med orginalsetet - ändå uppfattas de tydligen som stolpiga och hårda hm....... Vad ska man säga? Att sedan helt oväntat få en jämförelse med Pink Floyd är ju inget annat än smaskens  :D Kazoo kanske kan vara något det med måste kolla upp det.
Tack Larsson  :lol:
Eko

Eddi:

--- Citat från: Myrli skrivet 11.10.2008, 12:11:28 ---Hej.. Nu ska jag säga vad jag tycker, innan jag läser vad andra har tyckt.

Introt, det börjar lite konstigt med stråken/cellon som kommer tillsammans med bas och trummorna.
Vers, en mycket mycket bra melodi! Gillas jätte mycket. Får lite floyd vibbar.
Sen är jag inte riktigt klar med vad som är brygga och ref.. Eller om det finns en brygga?

Refrängen är bra (den som jag tror är ref) "There's alot of reasons...." !

Instrumenten låter lite konstiga. Om alla instrumenten skulle låta mera som om de var från 60-70 talet
och man gjorde en bra mix av denna då skulle man knocka alla 40-50 talister med nostalgi tripp.

//Anders
Tack Anders för att du gillar melodin på versen och refrängen och nä det finns ingen brygga - helt rätt. Här kommer Pink Floyd-liknelsen igen - absolut ingenting som jag hör faktiskt men det känns naturligtvis inspirerande. Instrumenteringen är som jag förklarat tidigare lite adhoc och det är möjligt att allt skulle låta annorlunda om man benhårt valde instrumentljud från 60- 70-talet det är dock inget mål jag har. Jag skrev låten 2007 och jag tror snarare det är för tidigt retron har inte hunnit ikapp ännu.

Eko

--- Slut citat ---

Eddi:

--- Citat från: stajo skrivet 11.10.2008, 16:33:16 ---Tjena (oops tryckte tab och då postades det... en ny erfarenhet :) )

+ Tycker det är en riktigt snygg melodi. Gillar din röst, tonen, mysigt. Själva soundet är bra.

- Trummorna tar för mycket plats och känns lite som de spelar för sig själv. Är lite allergisk mot att melodistämman spelas på instrumenten samtidigt som du sjunger den.
   Några konstiga effektljud jag inte riktigt köper :). Sedan ligger du för mycket på ackorden i något stråkinstrument, spela hellre någon slinga.

Men alltså en snygg låt som är värd att satsa på.

--- Slut citat ---
Tack Stajo för att du tycker det är en snygg melodi och att rösten håller. Trummorna igen och igen och igen fasen vet hur man ska göra antingen har jag för hårt (EZ-orginalsound) eller för utspejsade i det här fallet Vintagemodulen - att melodistämman spelas samtidigt på instrumenten är något jag valt i denna låt därför att jag gillar det helt enkelt. Ja effektljudet som synten ger är lite off side men samtidigt säger de flesta som lyssnar att det är ok och lite udda så den får nog kvarstå. Dina synpunkter att jag ligger för hårt på ackorden och hellre bör pröva en slinga tycker jag låter som en bra idé ska känna efter på den.

Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion