Forum > Demolåtar

Ny låt(sammarbete)

<< < (3/7) > >>

Robert Höglund:
Tjing!
Låter finemang det här.

Lite personliga synpunkter på mix:

• Tycker akkegurorna ska sänkas lite, sticker ut lite för mycket.
• Kanske jobba lite mer med trummorna. Känns aningen enformiga och överkomprimerade i mina öron.
Lite svängigare komp skulle inte skada. Sen stör mig enormt på det vassa hajhatten.

Annars en bra låt.
Bra jobbat.

freddy:
Aldrig fel med lite gubbrock. ;)
Sången är bra, bra lirat med. Trummorna skulle kunna vara lite skitigare, nu låter dom studio verkligen, alltså mycket kompressor och "snälla" i ljudet - speciellt virveln. Sen känns vissa trumfillar lite för mycket hårdrock på något vis, sextondelar på baskaggen i en fill kändes overkill. Men bra jobbat överlag.

Sen så får du allt skriva "IKEN" i låtnamnet när du postar, för nu ser man bara "Ny låt(samarbete)", en aning diffust va? ;)   

egghuvud:
Charmigt men lite spretigt. Trummorna känns charmlösa och monotona, speciellt hihatten.
Tycker att hela mixen är lite vass och gitarren är väldigt diskant på ett lite läskigt sätt.
Fattar mig inte på sångarret heller. Det är på sätt och visst fräckt, men det blir lite för o-unisont och skräpigt. Tänker att det skulle vara lite mer punkigt sjunget om det skuille funka med fotbollskörerna. Ta i lite mer, ibland blir det nästan släpigt :)

edit: glömde säga att jag faktiskt tyckte det var bra.  :)

Kornstad:
Det här var verkligen en sådan låt som man blir på bra humör av!  Skön att "drabbas" av så här en regnig tisdag.

Jag håller med Robert till fullo om trummorna. Det blir en lättnad senare i låten där high-haten försvinner ett tag, men så fort de kommer tillbaks, så får jag den där störande vassa tonen igen.  Prova att skära en liten aning på dem kanske?

Att det är otajt är ju många som kommenterat, men jag tror inte att ni var ute efter "studiosound" heller utan medvetet ville få mer kul livekänsla i det hela. "Kom igen gubbar, nu jädrar kör vi...."  typ.  Och det svänger sannerligen.    :)

Robert Höglund:
Nu skriver du ju att du inte kommer att ändra nåt i låten men...
Tror det skulle passa bättre med Vintage-setet i EZ Drummer på denna låt.
Skicka midit så kan jag exportera ett spår om du inte redan har den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion