Forum > Demolåtar

Ny låt(sammarbete)

(1/7) > >>

IKEN:
http://www.theikenband.se/All%20In%20Love-The%20Final%2016bits.mp3
En låt skriven av min gode vän Janne,vi har haft kul när detta projekt har rotts i land.
Vem har gjort vad då?
Janne har skrivit låten,sjunger,lirar akustisk gitarr,12 strängade dubbelhalsad Epifhone,Solot.
Jag har lagt bas,Trummor (klaga på ni..... :lol:  )Hammond ,sång och Slide mellanspelet.
Jag har även arrat,proddat och mixat,kul har vi haft,mer lär det bli,bra för er,mer att såga då.....
Vi själva betraktar denna som klar,ville bara lägga upp den här för lyssning och sågning,det kan ni.... :D Vi tänker altså inte göra om ett skit......för att vara tydlig. :lol:

johan s:
fick mig att öppna en bira direkt o de e ett jävligt bra betyg

IKEN:

--- Citat från: johan s skrivet 28.09.2008, 17:15:40 ---fick mig att öppna en bira direkt o de e ett jävligt bra betyg

--- Slut citat ---
:lol:
okidoki!!
tack för lyssning i alla fall...... :)

Eddi:
 :D Titta han rör sig! Kul Iken och det lyser igenom att ni haft roligt också - jag behövde något som fick mig att vakna upp denna sega söndags eftermiddag och det lyckades denna låt verkligen med. Tycker det är en alldeles utmärkt fullfartsbluesrock med bra bas och gitarrer och ett himla bra ljud på rgeln. Oom man nu måste såga något så är det väl att du kommer in lite sent på vissa sångstick men det gör det hela mer Live-likt så mig stör det inte i alla fall.
Det kanske blir ytterligare låtar med Janne?
Eko

IKEN:

--- Citat från: Eko skrivet 28.09.2008, 18:08:28 --- :D Titta han rör sig! Kul Iken och det lyser igenom att ni haft roligt också - jag behövde något som fick mig att vakna upp denna sega söndags eftermiddag och det lyckades denna låt verkligen med. Tycker det är en alldeles utmärkt fullfartsbluesrock med bra bas och gitarrer och ett himla bra ljud på rgeln. Oom man nu måste såga något så är det väl att du kommer in lite sent på vissa sångstick men det gör det hela mer Live-likt så mig stör det inte i alla fall.
Det kanske blir ytterligare låtar med Janne?
Eko

--- Slut citat ---
Jooda,vi har mer på ''G''.....
Jag kommer in sent pga att det inte fanns någon medhörning,det skulle ha varit tvåstämmigt,men vi fick inte upp volymen på i jannes dator,så det blev vad det blev........samma tonart,med vissa fördröjningar.....det har vi lärt oss och tar med till nästa projekt... ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion