Forum > Demolåtar
Ny låt(sammarbete)
Aettan:
Jo det är nog Country det här men den går på tok för fort det blir för stressigt, så ska ni göra mer sånt här så lira in en demo av den akustiskt live först så känner ni in vilket tempo det ska vara. Missförstå mig inte nu jag tycker det är bra men iom att jag själv oxå håller på med ett par Countrylåtar så har jag funderat en del över just det här med tempo och sånt. Country är en musikform som jag upplever är ganska låst på nåt sätt så man åker på att hålla sig till formen om det ska funka 100%. Skoj lyssning ändå mer sånt här.
Rattlesnake:
En bra låt som hade kunnat bli ännu bättre med lägre tempo, bättre stämda instrument och lite tamare spel på bas och trummor. Blir lite väl mycket teknikuppvisning. Ackarna låter lite väl mycket piezo också.
Sången är skön, påminner lite om Gene Clark. Visst, lite glitchar på dubbningen men jag tycker det är rätt charmigt. Dock blir det lite väl lågmält ibland.
Om ni inte tänker göra en re-make på denna så hoppas jag vi får höra fler låtar i samma stil, här finns potential till något riktigt bra!
badlands:
Som nykomling på detta eminenta forum tackar jag för det respons som inkommit :D
Låten är vad den är, no more !
Nya grejjer är redan på väg att analyseras av IKEN för vidare arbete....
Ha tålamod B)
Aettan:
:D Jag såg det där nere om Dyland jag har en polare som motbevisar den tesen :D . Han låter mer Dyland och Cohen än dom själva, bara skojar lite men det är faktiskt sant.
mahan:
Tjou i spiltan!
Här går det undan, här gåre fort,
trummorna kanske smaker lite lort,
ty dom knackar på i en enformig takt
som gör hela låten aningen kompakt!
lämna bort lite orgel på nån station
för att få till stånd en smula variation.
Acken kunde göras lite tydligare sen,
nu kör den lätt ihop med stora orgelen.
Sången den sitter och löper finemang,
man hör att ni trivs med ert arrangemang.
Basen går och solot körs med riktigt gott betyg
ackesolot kunde övas lite sådär i smyg.
SAmarbetet det är gott
och har jag riktigt nu förstått
så gör ni just ingenting,
med denna kommentering
Så kör hört boys,
jag gillar detta noise!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida