Forum > Färdiga produktioner
Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm
asti:
--- Citat från: equality skrivet 27.08.2008, 20:22:22 ---Bra och lite annorlunda tongångar än vad jag hört tidigare från dig tidigare. Riffet är ju lysande men lite överanvänt trots olika arr på detta. Gör nån variant på det vid, säg, tredje gången, förutom andra instrument, som Afzelius i En Kungens Man där flöjtvarianten på riffet skänker ombyte. Snyggt när trummor och elgura kommer in och hottar till. Lägge ett elgure-solo efter en vända som ökar i intensitet. (Finns flera diktiga elgitarrister här på KR). Kul att du får till allt bättre ljud. Tycker också mixen är alldeles rätt i mina lurar. Sticket är fint. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack för intressanta synpunkter! Helt rätt ang elgitarrsolot, det skulle förstärka! Får fundera ut nå´n variation! :)
Emulator:
--- Citat från: freddy skrivet 27.08.2008, 13:33:36 ---Gillar introriffet. Kanske prova att sjunga samtidigt som det riffet någonstans?
Sen tycker jag trummorna och elgitarren ska komma in tidigare, först då jag verkligen gillar detta. Riktigt bra! Mer sånt mannen! :) In med trummorna på andra versen redan.
--- Slut citat ---
Detta gillar jag verkligen. Bra stämning i låten, som passar ihop med arret. Kanske skulle jag önska percussion? Leta upp emser, "kom mitt frö". SÅN percussion vore klockren.
Denna låten lämnar mig verkligen i nåt slags vegatativt tillstånd...riktigt skönt! För min del ger inte trummorna och gitarr så jättemycket i sitt nuvarande skick, jag hade gärna sett bara enkel percussion, kanske en cello... ELLER så gör du det hela mer stort och mäktigt än nu. Bara tankar.
riktigt trevlig bekantskap, denna låt.
Kenta K:
ja diggar intron!
Gillar hela stycket. Bra mixat, bra text, roliga ackordbyten i samband med melodi :)
asti:
--- Citat från: Emulator skrivet 27.08.2008, 23:17:54 ---
--- Citat från: freddy skrivet 27.08.2008, 13:33:36 ---Gillar introriffet. Kanske prova att sjunga samtidigt som det riffet någonstans?
Sen tycker jag trummorna och elgitarren ska komma in tidigare, först då jag verkligen gillar detta. Riktigt bra! Mer sånt mannen! :) In med trummorna på andra versen redan.
--- Slut citat ---
Detta gillar jag verkligen. Bra stämning i låten, som passar ihop med arret. Kanske skulle jag önska percussion? Leta upp emser, "kom mitt frö". SÅN percussion vore klockren.
Denna låten lämnar mig verkligen i nåt slags vegatativt tillstånd...riktigt skönt! För min del ger inte trummorna och gitarr så jättemycket i sitt nuvarande skick, jag hade gärna sett bara enkel percussion, kanske en cello... ELLER så gör du det hela mer stort och mäktigt än nu. Bara tankar.
riktigt trevlig bekantskap, denna låt.
--- Slut citat ---
Tack för tipset, ska kolla den! Vegetativt tillstånd - låter som det var riktigt sövande! :D
Jag hade tänkt mig att sista partiet skulle bli ett crescendo, så det ska jag försöka bygga på lite mer!
Ska försöka få till ett maffigt gitarrsolo - kanske någon som känner sig manad? :)
Kornstad:
Måste du skriva om texten?? Jag tycker det passar riktigt bra som det är. Tycker att stråkarna är lite torra i mixen och den solo stämman som spelar till sången i slutet vibrerar för mycket på varje ton tycker jag. Går det att ändra på ljudet så att du får några toner som är lite rakare kanske?
Jätteskön låt och coolt slut. Hade inte alls väntat mig det om jag inte varit dum och läst kommentarerna i förväg.
Skall ju inte göra det egentligen...då förstör man ju det roliga. :rolleyes:
Gott jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida