Forum > Färdiga produktioner

Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm

<< < (3/14) > >>

Tokai:
Låter helt rätt när det öser på i slutet. Tycker faktist det kommer på rätt ställe överraskande och oväntat, alltså inte förutsägbart. Önskar dock att virvelbreaken inte upprepar sig hela tiden, lite variation önskas, likaså elguran. Eller att nån sologura läggs ovanpå? Ja, det har ju andra tyckt oxå. Väldigt bra sång och sångljud! Som låt betraktat är den väl rätt typisk i genren Wiehe eller Affe. Men det betyder inte att det är dåligt.

asti:

--- Citat från: Kornstad skrivet 28.08.2008, 22:50:57 ---Måste du skriva om texten??  Jag tycker det passar riktigt bra som det är.  Tycker att stråkarna är lite torra i mixen och den solo stämman som spelar till sången i slutet vibrerar för mycket på varje ton tycker jag. Går det att ändra på ljudet så att du får några toner som är lite rakare kanske?

Jätteskön låt och coolt slut. Hade inte alls väntat mig det om jag inte varit dum och läst kommentarerna i förväg.
Skall ju inte göra det egentligen...då förstör man ju det roliga.   :rolleyes:

Gott jobbat!

--- Slut citat ---
Tack för dina synpunkter! Jag brukar testa låtarna först på min fru och hon gillade inte texten. "Vad vet du om krigspsykos"? Så det var därför jag funderade på det. :)
Vet inte om jag kan reglera vibratot på stråkarna, får kolla det, men vill nog gärna ha dom torra!
/Peter

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.08.2008, 20:15:59 ---Låter helt rätt när det öser på i slutet. Tycker faktist det kommer på rätt ställe överraskande och oväntat, alltså inte förutsägbart. Önskar dock att virvelbreaken inte upprepar sig hela tiden, lite variation önskas, likaså elguran. Eller att nån sologura läggs ovanpå? Ja, det har ju andra tyckt oxå. Väldigt bra sång och sångljud! Som låt betraktat är den väl rätt typisk i genren Wiehe eller Affe. Men det betyder inte att det är dåligt.

--- Slut citat ---
Det där om Wiehe och Afzelius har jag aldrig hört förut!  :D
Du har nog rätt i att virveltrumman är lite statisk, får försöka hitta lite andra fills!
Ska se om jag kan fixa et elgitarrsolo eller om någon barmhärtig person vill hjälpa till. :rolleyes:
Tack för kommenarer!
/Peter

Dividend:
Tycker också wiehe här. Intressant, jobba på ;)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.08.2008, 10:17:46 ---Tycker också wiehe här. Intressant, jobba på ;)

--- Slut citat ---
Jag skämtade lite i förra inlägget, paralleller till Wiehe och Afzelius har jag fått i parti och minut på allears, men det tar jag bara som komplimanger!
Jag trivs bäst med att sjunga på den dialekt som jag talar och då blir det så här!  :D
Tack för kommentarer!
/Peter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion