Forum > Demolåtar
Eko - For You
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 10.08.2008, 22:46:49 --- :D Ett riktigt hästjobb då kanske man kan säga.
Eko
--- Slut citat ---
Riktigt hästjobb. Men vilken härlig miljö jag hamnat i!
I go: Boom chaka boom - chaka boom boom boom
Kan inte släppa "Boom chaka boom"-svängen.
Den snurrar hela tiden i mitt huvud. :wub:
Eddi:
Nu ligger en ny mix uppe
Tyck till vetja :D
Eko
MaxB:
That bass-note is a little bit evil-even... :P
Jag gillar att höra dig spela bas för glatta livet. SKönt med det tillskottet. Här finns mycket att hämta och att lära sig. Låten känns bättre för mig efter flera lyssningar från den nya versionen.
Det är något jag inte riktigt kan ta på som gör dina låt-idéer till sånt jag gillar. Du bakar in musikaliska referenser på olika sätt och det gör resultatet gott. Här hör jag inte Bowie men känner kontakten med andra musiker från förr. Sången är (how shall I put shis?) ännu inte helt anpassad för radio. Jag tror att du precis som jag gillar att sjunga och då är det härligt att sjunga. Det finns andra som sjunger bättre men det s.k.i.t.e.r. vi högaktningsfullt i.
Körstämman känns som den är mer centrerad är huuvudstämman och de sjunger "inte helt tight". Proffsen skulle lägga om sången men kommer du göra det? Det kanske fortfarande är slasksången som ligger som inspirationekälla för kommande text?
Munspelsljud finns nånstans och jag tror att ett riktigt munspel skulle passa bättre. Jag har inga munspel hemma pga flytten.
Jag tycker det är ett riktigt livstecken att höra en basgitarr på dina inspelningar. Hoppas du uppskattar att du gick och köpte en bas, jag gör det.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 12.08.2008, 15:50:29 ---That bass-note is a little bit evil-even... :P
Jag gillar att höra dig spela bas för glatta livet. SKönt med det tillskottet. Här finns mycket att hämta och att lära sig. Låten känns bättre för mig efter flera lyssningar från den nya versionen.
Det är något jag inte riktigt kan ta på som gör dina låt-idéer till sånt jag gillar. Du bakar in musikaliska referenser på olika sätt och det gör resultatet gott. Här hör jag inte Bowie men känner kontakten med andra musiker från förr. Sången är (how shall I put shis?) ännu inte helt anpassad för radio. Jag tror att du precis som jag gillar att sjunga och då är det härligt att sjunga. Det finns andra som sjunger bättre men det s.k.i.t.e.r. vi högaktningsfullt i.
Körstämman känns som den är mer centrerad är huuvudstämman och de sjunger "inte helt tight". Proffsen skulle lägga om sången men kommer du göra det? Det kanske fortfarande är slasksången som ligger som inspirationekälla för kommande text?
Munspelsljud finns nånstans och jag tror att ett riktigt munspel skulle passa bättre. Jag har inga munspel hemma pga flytten.
Jag tycker det är ett riktigt livstecken att höra en basgitarr på dina inspelningar. Hoppas du uppskattar att du gick och köpte en bas, jag gör det.
--- Slut citat ---
Jo men det är kul med bas - en vacker dag får man väl klart för sig hur man ska spela också. Munspelet är riktigt men kanske lite lågt på mixen. Har fortfarande en massa hackroblem och då är det inte så kul att mixa heller för varje effekt man lägger till så hackar det ännu mera trots att högsta latencyn är satt. Så ja det är en slaskmix - en vacker dag kanske det blir bättre vem vet. Jag tycker det är intressant att notera att du inte alls kände något från första mixen till att du på nåt sätt gillar denna ändå- sånt gläder :D
Eko
Eddi:
Okey låten var ingen kioskvältare precis men ni förtjänar i alla fall en slutmix som är bättre än den förra vilket kommer här http://www.wideworld.se/music/ForYou39.mp3
Och även om det inte är direkt mainstream så hoppas jag på någon slags feedback OBS den är bättre nu - jag lovar - lyssna :D
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida