Forum > Demolåtar
Eko - For You
MaxB:
Näe du får ingen kommentar från mig, sa jag och fortsatte skriva! :D
Ja har bråttom ut till lekstugan så jag säger bara - helt OK och ja, bättre än augustimixen.
Jag PM:ar dig du vet...
Harmonica mike:
Mjooorå Eko..
Det är nåt visst med vissa av dina låtar,denna har också något.Svårt att sätta fingret på vad jag skulle gjort om jag var du.Kanske testa att låta nån annan sjunga..Sånt kan ge andra infallsvinklar..Lite i mixen/liret finns det också men jag brydde mig så inte om det,lyssnade mest på låten som sagt.Och det finns nåt i denna helt klart..
Kanske en "bättre"(läs annorlunda/tightare) prodd,bättre munspel(läs bättre),sång(läs tightare/mindre falsk och med bearbetad text som flyter i beatet) etc..skulle kunna få denna på rätt köl..
Lite tankar från Norr..
Mvh
Micael
MaxB:
Vill också kommentera munspelet! Jag tycker inte det låter lika bra som då hm spelar... Men, jag tycker ändå att det låter suveränt skönt på sitt sätt!
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.02.2009, 20:45:06 ---Mjooorå Eko..
Det är nåt visst med vissa av dina låtar,denna har också något.Svårt att sätta fingret på vad jag skulle gjort om jag var du.Kanske testa att låta nån annan sjunga..Sånt kan ge andra infallsvinklar..Lite i mixen/liret finns det också men jag brydde mig så inte om det,lyssnade mest på låten som sagt.Och det finns nåt i denna helt klart..
Kanske en "bättre"(läs annorlunda/tightare) prodd,bättre munspel(läs bättre),sång(läs tightare/mindre falsk och med bearbetad text som flyter i beatet) etc..skulle kunna få denna på rätt köl..
Lite tankar från Norr..
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack för comment HM. Det som är lite speciellt med denna är att jag för första gången testar Slide och Basen var ganska ny för mig samt att det är första gången jag fick ett Munspel att låta ungefär som låten. Jag kan inte alls lira munspel. Nåväl tanken med ommixningen var egentligen enbart för att visa mig själv att jag lärt mig något under senaste månaderna och där har du hjälpt till! En massa grejer som jag tyckte lät bra i augusti låter nu urdåligt. Förslaget att jag skulle hitta någon annan som både kan sjunga OCH spela munspel låter ju bra men var i all världen skulle man kunna finna en sådan snubbe?
Eko
--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2009, 23:00:10 ---Vill också kommentera munspelet! Jag tycker inte det låter lika bra som då hm spelar... Men, jag tycker ändå att det låter suveränt skönt på sitt sätt!
--- Slut citat ---
Du är en ängel MaxB :D
Eko
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 17.02.2009, 23:19:45 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2009, 23:00:10 ---Vill också kommentera munspelet! Jag tycker inte det låter lika bra som då hm spelar... Men, jag tycker ändå att det låter suveränt skönt på sitt sätt!
--- Slut citat ---
Du är en ängel MaxB :D
Eko
--- Slut citat ---
Ingen ängel. Jag tyckte jag hörde att det var liksom en av första gångerna munspel testades på inspelning. Jag har nivåanpassat mitt svar med tanke på det ;) och jag tycker faktiskt att det dessutom fyller ljudbilden med behag.
Dylans och Lundells munspelande undviker jag helst medan HM:s spel är mycket trevligt att lyssna på.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida