Forum > Demolåtar
Eko - For You
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 17.08.2008, 22:04:56 ---jag tycker tvärtom låten är bättre än produktionen. kanek lite överkomprimerad en aning, och mycket mellanregister...småtrist virvelljud, och kördubbarna borde vara tightare. ta och fejda in varje dubbning. då försvinner precisionen lite, och man reagerar inte att det ligger några millisekunder fel :)
Gillar upplägget, instrumentering och spel. lite mer vägade svängar kanske?
ta den ett varv till. jag tycker grundmaterialet är jättebra.
--- Slut citat ---
Thnx Emu för tankar och idéer även om jag inte riktigt riktigt förstår vad du tycker tvärtom med? När du säger att låten är bättre än produktionen så kan jag inte annat än känna mig helnöjd - jag är ingen musiker snarare än kompositör - skulle egentligen bara vilja göra låtar och lämna ut till andra att rodda ihop. Samtidigt säger du att du gillar instrumentval och spel men inte hur körerna är lagda och föreslår infadning - det låter ju bra - inte för att jag vet hur det går till men det kan jag säkert läsa mig till - jag tror att du egentligen inte gillar min röst och det gör inte jag heller men jag måste ju leva med den :D
Eko
Dividend:
Du skulle kunna få min röst, den skulle du gillla ännu mindre...
Håller med Emu, tvärtemot alla andra (som inte är närvarande) att låten är bättre än produktionen! Helt klart, så vad gör du nu? :P
Infadning kommer väl av fade, alltså att nivån höjs sakta under ett tidsintervall till full volym?
equality:
Ja, det har hänt saker till bättre. Har vant mig vid basgången nu och tycker den funkar. Första minuten känns lite otajt men sen hämtrar det sig. Personlig röst och gillar uttrycket men det skrev jag nog förut. Du har fint melodisinne. Jag gillade nog I no good bättre men här sätter sig också temat och det gör en bra melodi.
perrra:
Fel tråd av mig
Eddi:
Enbart för att kontrollera om det är som jag tror att mina mixöron har utvecklats så gjorde jag en ny mix av For You som inte fick särskilt bra kritik när det begav sig i Augusti och det har jag nu all förståelse för. Alltså såväl ny som gammal mix i första posten lyssna gärna kommentera om ni vill släpp det annars :D
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida