Forum > Demolåtar
Eko - For You
Dividend:
Alltså har inte nåt negativt att peka på, kanske reverbet är för påtagligt här? Beror på om du spelade in i kyrkan förstås :P
Annars gillar jag låten som sådan. DEn har gått en del här!
MaxB:
Du har breddat ljudbilden ordentligt. I hörlurar lite för mycket för mig. Komp-instrument till höger (diskantlös gitarr) borde krypa lite närmare mitten, även instrument som ligger till vänster (pianokompet) tycker jag.
Skönt, nu hör jag munspelet bättre och visst är det ett munspel. Väl återhållet spel på det. Munspels-ådran får du också utveckla mer!
Och skönt att höra basgitarr. Är det medvetet högre volym på den i slide-partierna? Jag skulle välja att inte lyfta fram basen och dra ner den i sånpartierna, skulle vilja ha jämn volym på basen hela låten igenom. Förmodligen en smaksak - kanske pianot eller munspelet kan spela samma sak, tillsammans med basen på de partierna, för att lyfta fram basens toner?
Dags att slå ner nya häststolpar idag. Och igår inspekterade vi båtbryggan, mindre än 2 km från vårt hus "på landet", som troligen blir ny båtplats för lilla segelbåten. Vi grannar ska nog renovera bryggan först. :unsure:
Jag gillar den här gratisvarianten på "hostning" av mp3:or och bilder.
Fick tipset från min son: http://solidfiles.com
Emulator:
jag tycker tvärtom låten är bättre än produktionen. kanek lite överkomprimerad en aning, och mycket mellanregister...småtrist virvelljud, och kördubbarna borde vara tightare. ta och fejda in varje dubbning. då försvinner precisionen lite, och man reagerar inte att det ligger några millisekunder fel :)
Gillar upplägget, instrumentering och spel. lite mer vägade svängar kanske?
ta den ett varv till. jag tycker grundmaterialet är jättebra.
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.08.2008, 10:30:16 ---Alltså har inte nåt negativt att peka på, kanske reverbet är för påtagligt här? Beror på om du spelade in i kyrkan förstås :P
Annars gillar jag låten som sådan. DEn har gått en del här!
--- Slut citat ---
Thnx Div jo kyrkan var det. Senaste versionen är lite snabbare 108 bpm istället för 100. :D
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.08.2008, 11:48:14 ---Du har breddat ljudbilden ordentligt. I hörlurar lite för mycket för mig. Komp-instrument till höger (diskantlös gitarr) borde krypa lite närmare mitten, även instrument som ligger till vänster (pianokompet) tycker jag.
Skönt, nu hör jag munspelet bättre och visst är det ett munspel. Väl återhållet spel på det. Munspels-ådran får du också utveckla mer!
Och skönt att höra basgitarr. Är det medvetet högre volym på den i slide-partierna? Jag skulle välja att inte lyfta fram basen och dra ner den i sånpartierna, skulle vilja ha jämn volym på basen hela låten igenom. Förmodligen en smaksak - kanske pianot eller munspelet kan spela samma sak, tillsammans med basen på de partierna, för att lyfta fram basens toner?
Dags att slå ner nya häststolpar idag. Och igår inspekterade vi båtbryggan, mindre än 2 km från vårt hus "på landet", som troligen blir ny båtplats för lilla segelbåten. Vi grannar ska nog renovera bryggan först. :unsure:
Jag gillar den här gratisvarianten på "hostning" av mp3:or och bilder.
Fick tipset från min son: http://solidfiles.com
--- Slut citat ---
Thnx MaxB för lyssning och bra mixtips. Nä jag kör inte med dynamik under låten å andra sidan så normaliserar jag inte heller så det blir som det blir.
När var det flyttlasset gick? Som jag sa tidigare tycker att det låter som ett projekt snarare än ett hus hehe - flytt till en bärgningsbåt istället mindre problem med tomten och så får du skaffa sjöhästar istället :D Musiken måste prioriteras ju!
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida