Forum > Demolåtar
Eko - For You
equality:
Snygg melodi. Bobby Dylan-vibbar här också. Skön personlig, berättande röst. En sån där låt där texten skulle vinna lyssnaren om du väljer att inte variera melodin så mycket, mer som en plattform för lyriken. Why not Swedish? Men det är klart öppningsfrasen "turnin' the pieces together" är synnerligen lovande. Tycker att basen inte skall köra septima-tonen på trean där i introt, ger en felaktig blueskaraktär i mitt tycke och i slutet den ute cyklar. Tycker arret är bra som det är och jag skulle utan att skämmas försöka få till soundet från Highway 61 och Blonde-on-blonde. Du är på god väg...
Eddi:
Dylan var aldrig min man då det begav sig trots samtiden. Det är väl först på senare tid som jag verkligen lärt mig att uppskatta hans låtar. Inte så bluesigt säger du :) och så nämner du två av Dylans mest bluesiga låtar. Men jag tror att jag förstår vad du menar EQ. Bas är nytt för mig och då blir det lite irrfärder på vägen. Men visst något åt det hållet kanske hur jag nu ska få ihop det med cello? Vi får se måste fila på texten också.
Tack för lyssning och comments.
Eko
Edit: Ok nu vet jag vilken konstig basgång du menar jag går från B till något som kallas för Djävulens ackord dvs. h-d-f så det är medvetet om det sen är bra är en helt annan historia.
equality:
--- Citat från: Eko skrivet 10.08.2008, 21:29:08 ---så nämner du två av Dylans mest bluesiga låtar.
--- Slut citat ---
Låten Highway 61 är är bluesig. Det håller helt med om men jag menar själva soundet på LP-skivan som helhet och Blonde-on-Blonde. Så himla snyggt på t ex Just Like Tom Thumb's blues t ex, så luftigt och tydligt.
--- Citat från: Eko skrivet 10.08.2008, 21:29:08 ---Ok nu vet jag vilken konstig basgång du menar jag går från B till något som kallas för Djävulens ackord dvs. h-d-f så det är medvetet om det sen är bra är en helt annan historia.
--- Slut citat ---
Jag menar Bb-tonen i introt: C-E-G-Bb. Den ger bluesfeel. Men det är säkert en smaksak. Och sedan tänkte jag på 01:19-21.
MaxB:
Har lyssnat men får inte nån aha-upplevelse i denna låt-idé.
Din förra, där basen blev ett nytillskott gillar jag däremot helskarpt.
Lycka till!
PS Jag är helt slut efter att i helgen ha planterat närmare 70 häststolpar vid vårt ställe.
Först använda ett tungt spett i leråker för att få ett tillräckligt djupt hål sen använda en
5 kg plastklubba för att slå ner stolparna.
Eddi:
:D Ett riktigt hästjobb då kanske man kan säga.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida