Forum > Färdiga produktioner

Jocke - This cow

<< < (2/5) > >>

oceanmusic:
Bra låt i grunden, snygga ljud men något gör att rytmen haltar något kolossalt i mina öron, Emulator var inne på basen och jag är benägen att hålla med. Det distar lite här och där, framförallt i de partier som det är många instrument samtidigt.

Men som ovan skrivits, låten är bra i grunden, fixa till synken så är du hemma, tycker jag.

MaxB:
Brajobbat! Du har lagt ner en hel del tid på instrumentspelet hör jag.

Jocke:
Tack för uppmuntran Ocean och Max!  :D

Visst har jag lagt tid på instrumenten, det är ju lira jag vill efter att ha lagt undan gitarren i många år. Har huvet fullt med toner som spelar för sig själva.  :blink: Behöver få bättre rutin på att köra Cubase och framför allt analog inspelning. men det handlar väl bara om att ligga i? Uppgraderade från SE3 till Studio4 i vintras. Häromdagen upptäckte jag att den nya limitern släpper igenom peakar. Det kan nog ha ställt till en del för mig. Nåja, den här får ligga ett tag nu så jag inte blir less på den. Återkommer kanske med en "nyutgivning så småningom!  :)

/Jocke

Edit 080816.

Ny version, som jag skrev i 1:a posten. Har jobbat igenom i princip alla spåren. Upplever att det fortfarande finns kvar lite "släp" från Poddens delay som jag kan uppleva som lite otajt.

/Jocke

Jocke:
Ser fram emot lite synpunkter på omarbetningen!

/Jocke

Emulator:
Tycker det låter bra nu. inte alls like störande otajt som jag fann första varianten :) lite för dålig lyssning för att kunna säga något säkert om mixen, men låter bra i min laptop!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion