Forum > Färdiga produktioner

Jocke - This cow

<< < (5/5)

perrra:
Detta är inget jag går igång på alls tyvärr.
Det är otight, och det känns omixat i mina öron.

Kanske är en skitsvår genre att prodda och göra, men jag kan inte musikstilen och detta är nåt som jag inte kan kommentera på annat sätt än att jag inte går igång på det alls, och det är otight här och var...

Det är hård kritik, men det får du ta :)

/Perrra

Jocke:
Tja Perra!

Har faktiskt inte noterat ditt inlägg förrän nu! Jag tycker inte att det var så hård kritik! Det kan jag ta.

Vi har ju olika smak och det är väl inget negativt? Tänk vad trist det varit om allt var "samma"! Sen är det här ett "demoforum" och jag har inga ambitioner att göra "färdiga produktioner". Jag söker "mitt" uttryck och det tar sig lite olika uttryck.  ;) Många här är otroligt duktiga och gör material som väl mäter sig med "proffsen" och det är otroligt berikande och inspirerande att få delta här!  :)  Kritik och beröm hör väl till på ett Demoforum?

Många har haft synpunkter på att det saknas en lead (sång) och jag kan till viss del hålla med. Men, så här långt har jag kommit på vägen att finna mitt uttryck. Skulle gärna vilja lägga lite mer tid på text och sång men jag är inte där ännu! Tycker väl också att det bör vara helt ok med instrumentala demos, sen är det en annan sak om jag lyckas göra dom tillräckligt intressanta?

I vilket fall som helst har jag tagit åt mig av kritiken. "Kossan" är något lite ommixad och jag har fixat till klangbalansen lite: http://privat.infocenter.org/jocke134/Musik/This%20Cow.mp3

Visst är det lite otajt här och var. Tanken var att det skulle "stappla" lite för att accentuera det melodiösa partiet med stämmorna men jag har också märkt att bearbetning (i huvudsak reverb och kompression) kan betona lite annorlunda än jag tänkt mig.

Nåväl, jag deltar här för att få synpunkter och lära mig mer. Så här långt funkar det ju!  :)

Eddi:
Hörru Jocke
Det här är ju riktigt bra ju om man bortser från otightheten då :) Det är ju det som gör att det inte slår till hundra procent. Får lite vibbar av Zappa med nuvarande harmonier MEN då krävs det att det är hundra procent tight annars hade den gode Frank tagit livet av sig innan han dog. Någonstans skriver du att det är otight med flit - försök då att göra det tight med flit occkså! Då skulle det nämligen bli vågen här - låten är bra.
Eko

Jocke:
Tack för dina synpunkter!  :)

Även blandad kritik som ibland är negativ är utvecklande.   :) Uppskattning bygger egot!  ;)

Jag försöker göra låtar som har surrat i skallen i alla år som instrumenten legat på vinden. Jag är väl lite av en återfallsmusikant  :rolleyes: och är lite "ringrostig". Ska försöka tänka lite mer på "leaden" framöver och innan jag lägger mer tid på att "tighta till det"! Man måste ju försöka hålla "lågan" vid liv!

/Jocke

Jocke:
Efter en riktig djävelvinter har jag kommit igång igen - dvs jag blir färdig med nått, tror jag i alla fall.

Kanske har det blivit tajt, kanske finns det lite mer bas? Avgör själv!

/Jocke

http://privat.infocenter.org/jocke134/Musik/This%20cow.mp3

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion