Forum > Färdiga produktioner
Jocke - This cow
Jocke:
Edit 081008
Har haft lite dåligt "flow" ett tag och inspirationen har inte riktigt infunnit sig. Å andra sidan har jag fått en del annat gjort - man kan ju inte låta världen rasa omkring sig hur länge som helst! ;)
Jag har i alla fall bytt tillbaka till mina "riktiga" monitorer, mixat om och ändrat klangbalansen. Förhoppningsvis låter det lite bättre nu!
Edit 080816
Jag kunde ju inte hålla fingrarna ur syltburken utan jobbade om och vidare en hel del. :huh: Själv tycker jag ju att det blev bättre...men jag trodde ju för ett ögonblick att jag var klar för ett tag sedan! <_< Vad säger ni? Sitter det?
/Jocke
Jaha, den kanske är färdig? Har haft den här liggande ett tag men alla festivaler här tar ju på både tid och krafter! :huh: Från början var den tänkt att bli en discodänga därav försöket till vitsigt arbetsnamn - This Cow. Nåja, det blev inte så mycket disco så det har jag också kvar att göra... Det blev mer av Boggie-funk, men jag tycker det svänger hyggligt och så är det ju inne med "crossover"! ;)
http://privat.infocenter.org/jocke134/Musik/This%20Cow.mp3
Ge mig gärna lite feedback, synpunkter eller tips - är jag färdig?
/Jocke
Emulator:
lite stark mix i övre mellanregistret va? sen är det något som gör att det låter riktigt otajt. kans det varastträngrassletfrån enbas som bråkar med percussion och mäsing från trummorna eller nåt?
drar lixom ner allt nu typ. i övrigt känns det nog rätt klart, om du skall ha det instrumentalt. men mixen bör du kolla äver enhel del...+ det där otajtheterna eller vad det nu kan vara som luras.
:)
Jocke:
Tack för responsen!
Jag måste jobba på att få till det där sista! Har förbaskat svårt att sätta punkt, tror alltid att det kan bli lite bättre... Beror nog på att jag är lite orutinerad och provar mig fram varje gång. Men , kul är det! :)
/Jocke
Emulator:
haha, ja, vi är nog fler som lider av det där :D :D :D
Jocke:
Jag vill ju göra låtar. :) Om man kan få det till att snurra på med vettigt resultat så skulle jag bli glad. Någon form av standardiserad efterbearbetning hade varit skönt men det är väl att önska för mycket! Skulle nog må bra av lite samarbete. - Textförfattare, Sångare, Instrumentalister och Ljudtekniker sökes! :) Frågan är ju vad jag ska göra sen! :(
--- Citat från: Emulator skrivet 03.08.2008, 17:53:47 ---lite stark mix i övre mellanregistret va? sen är det något som gör att det låter riktigt otajt. kans det varastträngrassletfrån enbas som bråkar med percussion och mäsing från trummorna eller nåt?
drar lixom ner allt nu typ. i övrigt känns det nog rätt klart, om du skall ha det instrumentalt. men mixen bör du kolla äver enhel del...+ det där otajtheterna eller vad det nu kan vara som luras.
:)
--- Slut citat ---
Pillade vidare lite och jag tycker att den lugnat ner sig lite.
Edit. Länk raderad. Ny version.
Provade med parallellkompression för att kunna "smyga in" RMS:en underifrån för att slippa kapa topparna och föreställde mig att det skulle låta bra men drog väl på för mycket. Ska nog undvika allt för långa pass, man blir trött i öronen.
Otajtheterna har varit medvetna men det kanske blev för mycket? Ville att "boggien" skulle upplevas rastlös och otålig för att "driva fram" mot partiet efter. Nåja nu får den här vila ett tag - man ska inte hålla på till det blir tråkigt! :)
/Jocke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida