Forum > Färdiga produktioner

Jocke - This cow

<< < (4/5) > >>

djonas:
Bra grund. Jag saknar sång hade varit som klippt och skuret här.
Slap slagen på basen låter tydligt, däremot tycker jag att basen i övrigt låter dovt. Annars det coolt groove...lite som intro låten till Beverly Hills Cop 1. :)
Mvh / djonas

MaxB:
Jag känner vibbar från George Duke & Billy Cobham-eran. Skulle kunna vara bra med sång - men jag vet inte säkert. Sån här musik står sig egentligen utan sång. 

Jag är fortfarande faschinerad över hur mycket arbete du lagt ner på de olika ljuden och de stämmor du spelar. Bra arbetat

Jocke:
Tack dividend, djonas och MaxB!  :)

Många av er som lyssnat har önskat er sång. Jag försöker lära mig en sak i taget för att kunna "få till det" när det kommer ett "flow"! Tycker att jag får ägna på tok för mycket tid med att sitta och peta i låtarna ändå!  :(

Börjar bli lite till åren och har haft gitarrena på vinden i många år så rutinen är väl inte den bästa. Sen finns det ju så otroligt stora möjligheter när man spelar in på dator! På gott och ont...men det är ju fantastiskt roligt!  :)

Sång kanske det blir i framtiden eller någon annan slags "lead". Behöver få lite "flow" på musiken och tekniken innan jag försöker mig på att författa texter och sjunga. Så tills vidare blir det nog mest instrumentalt men jag märker ju att jag omedvetet lämnar utrymme för "lead" som tex mellan 0:47-1:27.

Tack alla för respons, uppskattning och kritik!

/Jocke

mahan:
Tjou JOCKE!

Detta gungar riktigt snyggt bara du får upp basen, nu hör man bara lite av övre registret på den!
Tycker basen har en så stor del av låten att du borde höja lite på den, strängriven hörs fint dock!

Skall bli jättekul att höra detta med sång, snygga gurastämmor gillas åxå!
En lite annorlunda B-del kunde piffa upp låten till en högtre atmosfär, nu blir det lite enformigt, man vet lixåm vad det kommer att hända i nästa ögonblick ;)

Bra jobbat! :)

h.   johan

Jocke:
Tack för att du uppskattar "svänget", Mahan! Överraskningar kan ju vara kul eller okul. Tycker ändå att det finns viss variation då jag "shufflat" 4 olika teman. När jag började med Cubase för ett par år sedan så försökte jag få in alla idéer i den låt jag höll på med och det blev lite väl bra. Det jag själv kan sakna är en lead som bär. Om det ska vara sång eller melodi vet jag inte ännu.

Det kommer säkert att dyka upp fler instrumentala melodier från mig här. Som jag skrev innan har jag haft "musiken på hyllan" i många år och har hållt på med musik på datorn ett par år nu. För mig handlar det mycket om att hitta ett uttryck och en instrumentering som passar mig. Jag har nog att göra ett bra tag med det innan jag börjar sjunga!  ;)

/Jocke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion