Forum > Färdiga produktioner

equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro

<< < (15/21) > >>

Lee:

--- Citat från: equality skrivet 10.10.2008, 15:46:18 ---
--- Citat från: Lee skrivet 10.10.2008, 06:35:54 ---Behövde bara få lite svenska hemlandstoner igen, speciellt när löven ändrar färg och det börjar kyla på. Och då kan man ju passa på att skriva här också och inte bara på studioforumet. Fortfarande en kanonlåt med äktsvenska harmonier, som är så vacker att det gör ont. Gud vad jag längtar hem!

Kram på er!
/Lee

--- Slut citat ---

Tack så jättemycket Lee att du ville lyssna och kommentera denna årstidsbundna låt! Var nånstans befinner du dig i världen?

--- Slut citat ---
Har varit i New York State i 1 1/2 månad och det börjar bli långt nu. Tre dagar ledigt på hela tiden så man är mer än lovligt sliten. Men va fan, man har ju jobb ju! :) Men studion "himma" lockar. För att inte tala om familjen!  :wub:

asti:
Som du vet älskar jag den här låten! :wub:
Tycker nog ändå att det tidigare introt, som var mer stråkbaserat är mer finstämt och mjukt, passar låten bättre.
Ang nya introt tycker jag att fagotterna(eller är det oboe) är lite för starka när dom kommer in!
Det är snyggt detta också, men som sagt, föredrar det föregående.
Låten som sådan tröttnar jag nog aldrig på och Åsa sjunger superfint!

Emulator:
EDIT:

Tydligen har jag använt felaktigt språkbruk här, och ändrar. Kärnan i det jag skrev var att jag tyckte tonen försvann på det låga tonerna. Som en följd av att luften tog slut så blev rytmiken i efterföljande fras inte 100%.

equality:
Lee: Oki. Jänkarna har inte mycket semester. Intressant med presidentvalet ändå väl.
asti: Fagotterna kanske är lite starka. Ville ha ett crescendo i början. Kul att du gillar detta annars.
Emulator: Mycket kan jag köpa men "atonalt" och rytmik som får sig en känga?  :o Kul att du gillar själva låten iaf.

Emulator:
Luften tar slut, vilket påverkar tonen (singularis) och rytmiken kring den, ingen förolämpning eller så med det?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion