Forum > Färdiga produktioner

equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro

(1/21) > >>

equality:
LÅTNAMN: Sommarsol
ARTIST/GRUPP: equality & Åsa Wetter
GENRE: Visa
LÅTLÄNGD: 3:17
KOMPOSITÖR: equality
PRODUCENT: e
MEDVERKANDE: Åsa Wetter (sång)
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 (256 kbit/s 6.2 MB)

080803: Gjorde som asti och ropade på Åsa som med sin vackra stämma gav denna låt ett välbehövligt lyft. Tack Åsa!  :)
Tidigare tråd

080812: Rattlesnake ryckte in och "avmidifierade" introt med klassiska instrument för att få en bättre verklighetsupplevelse eller vad man skall säga av introt. Jag gillade duk-duk:ens milda ton och ville få en crescendo-feel innan själva låten började. Tror mig ha rättat till nån sen gitarrplink dessutom. Om nån nu orkar hänga på denna ytterligare en liten vända: Blev introt bättre? Är det rätt pannat? Är nåt instrument för starkt/för svagt? Tack Rattlesnake för all hjälp!!  ^_^  :)

081012: Fick ett nytt sångspår av Åsa och lade in "sig" och "mig" från detta. Tycker det blev bra. Gamla introt blev det också.

Wernborg:
Hmm.

Åsa sjunger bra i denna, men jag tycker låtens karaktär gick lite förlorad även om Åsa lyckas förmedla själva melodin bättre. Tycker fortfarande det långa intervallet är onödigt och tar kraft.

Tänkte inte på det när du sjöng, men nu kändes ordet "mobiltelefon" väldigt pang på näsan i en annars vacker och naturromantisk text.

Ambivalent.

Emulator:
Jättefin sång, men riktigt svår melodi runt i havet sänkt sig.. kanske göra den lite plattare?  stora hopp nu.

Wernborg:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.08.2008, 02:04:42 ---Ambivalent.

--- Slut citat ---

Jag alltså. Inför sångarbytet.

Dividend:
Kan hålla med om att den här låten och dess karaktär ändras ofta. Tal, inte tal, Equality på sång, Åsa på sång..
Svårt att vara uppdaterad. Men kul att jag lyssnade igen i detta skede. Åsa sjunger bra här och med rätt tonfall och tja proffsigt och så, som man förväntar sig i en proffsigt producerad visa/låt. ;)

Nåja, ditt "tal" var väl egentligen inte alls proffsigt, så nog lika bra du tog bort det ;) Jag har dock versionen med tal SPARAD! :D

Och låtfan är fortfarande lika bra! (fast uppenbarligen svår-sjungen)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion