Forum > Färdiga produktioner
equality, Åsa & Rattlesnake - Sommarsol nytt intro
david.roennlund:
tjaba :)
upptäckte låten igen nu när Lee "bumpade" den lite, såg också att jag inte hade skrivit nått.
hursomhelst, så tycker jag att det är en väldigt fin och mysig låt. Åsas sång passar sig väldigt fint, förutom på de ställena där sångmelodin tar lite skutt och åsa inte har baskapacitet att följa med... synd att det blir så, känns som en energiläcka.
är lite tveksam över introt också, enligt mig så tillför introt inte något i denna version... ditt rena gitarrplonkintro är mycker mer passande :)
visst finns det något spännande och shysst i rattles stråkintro, men i denna version så låter instrumenten och programeringen för "midi"
även om stråkintrot vore perfa, så tror jag mer på att ha ett soft gitarrintro, mer i låtens karraktär.
Hade
David
Åsa:
--- Citat från: Lee skrivet 10.10.2008, 06:35:54 ---Behövde bara få lite svenska hemlandstoner igen, speciellt när löven ändrar färg och det börjar kyla på. Och då kan man ju passa på att skriva här också och inte bara på studioforumet. Fortfarande en kanonlåt med äktsvenska harmonier, som är så vacker att det gör ont. Gud vad jag längtar hem!
Kram på er!
/Lee
--- Slut citat ---
:) du får lyssna på låten då och då och drömma dig tillbaka till den svenska sommaren..
--- Citat från: david.roennlund skrivet 10.10.2008, 09:38:58 ---tjaba :)
upptäckte låten igen nu när Lee "bumpade" den lite, såg också att jag inte hade skrivit nått.
hursomhelst, så tycker jag att det är en väldigt fin och mysig låt. Åsas sång passar sig väldigt fint, förutom på de ställena där sångmelodin tar lite skutt och åsa inte har baskapacitet att följa med... synd att det blir så, känns som en energiläcka.
är lite tveksam över introt också, enligt mig så tillför introt inte något i denna version... ditt rena gitarrplonkintro är mycker mer passande :)
visst finns det något spännande och shysst i rattles stråkintro, men i denna version så låter instrumenten och programeringen för "midi"
även om stråkintrot vore perfa, så tror jag mer på att ha ett soft gitarrintro, mer i låtens karraktär.
Hade
David
--- Slut citat ---
Tjenare David, det var länge sen! Kul att du kommenterar låten och sången! Jag kände väl att jag bara ville kommentera det där med baskapaciteten du skrev.. det är ju inte så att det är stopp där :D Jag sjunger ju lägre toner i låten som hörs så, hehe. Däremot är det hoppet där i tonerna som gör att man inte -läs jag, inte kan ta en ton som låter mycket/som vanligt, det får bli med mkt luft och jag kände väl att det faktiskt "ska vara så". Prova själv får du se ;) Sen tycker man olika, absolut, men jag ville bara dementera det där med baskapacieteten, om du nu menade som jag tog det :D
hejsvejs!
/Åsa
Nordenstam:
Det har ju på sistone gått och blivit en kall höst.
Men så hör man denna visa och hamnar i några minuter annanstans.
Förtjusande visa med lika tjusig sång!
equality:
--- Citat från: Lee skrivet 10.10.2008, 06:35:54 ---Behövde bara få lite svenska hemlandstoner igen, speciellt när löven ändrar färg och det börjar kyla på. Och då kan man ju passa på att skriva här också och inte bara på studioforumet. Fortfarande en kanonlåt med äktsvenska harmonier, som är så vacker att det gör ont. Gud vad jag längtar hem!
Kram på er!
/Lee
--- Slut citat ---
Tack så jättemycket Lee att du ville lyssna och kommentera denna årstidsbundna låt! Var nånstans befinner du dig i världen?
--- Citat från: david.roennlund skrivet 10.10.2008, 09:38:58 ---tjaba :)
Hade
David
--- Slut citat ---
Tackar särskilt! Det var ju ingen lätt sångmelodi jag föreslog Åsa och hon klarar den hundra gånger bättre än jag. Har redan skruvat en massa på mixen och skulle säkert även volymsmässigt kunna höja de ord i sången som ligger ner i basen och se om det gör någon skillnad. Har också fått förslaget att "platta till" melodin här men det tar emot och själv har jag inga problem med de partierna varför jag inte ändrat något. Jag håller med dig om synpunkterna på introt på det sättet att jag tycker låten blev lite "framtung" om du förstår hur jag menar. Alltså att stråkar + gitarrplonk som intro blir låångt medan det inte finns något motsvarande outro som skänker balans och logik. Har helt enkelt inte orkat få till ett vettigt outro men det är väl aldrig för sent. :rolleyes: Rattlesnake har jobbat hårt för att det inte skall låta midi (mycket värre i första versionen) men med ditt stråkkänsliga öra förstår jag mycket väl att du ändå stör dig på det men jag tror inte vi kommer längre där.
--- Citat från: Nordenstam skrivet 10.10.2008, 14:27:12 ---Det har ju på sistone gått och blivit en kall höst.
Men så hör man denna visa och hamnar i några minuter annanstans.
Förtjusande visa med lika tjusig sång!
--- Slut citat ---
Vad kul att den funkar så här nu när hösten är som påtagligast. Tack för dina uppmuntrande ord!
MacTS:
detta var ju jättebra! Både sång och låt! Lyssnar i laptop på jobbet så jag kan inte kommentera ljudet.
Jag har ej heller hört "original-version" så jag är inte färgad av den. Härlig visa tycker jag.
Contra-basen: Är den riktig eller midi? Om det är midi, vad har du använt?
Jättebra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida