Forum > Färdiga produktioner
Rattle/Marr/HMike/Åsa - Daybreak at Kinsale
equality:
En ansiktslyftning. Marres röst tydligare. Tycker mixen är tydligare öht men det kanske är en hörvilla. Slutet är rysansvärt bra. Pampigt och snyggt när de olika sångarna faller in.
Emulator:
Jadå. riktigt bra hemrott stycke, krativt och genomarbetat. Finalen är snyg med stämmor som åker in och ut. snyggt!
Skulle kanske önska ett mer KABOOM-slut? :)
bra insatser av samtliga!
Harmonica mike:
Tjena Rattlet.
Lyssnar igenom alstret då jag inte hann kommentera versionen du skickade till mig på mailen,sorry för det..
Om du öppnar mixen igen:
Vid 02.02 och 02.04-05 slår Marias röst igenom lite(kanon ljud på sången och tagningen Maria)..Lite automatisering där då det "sticker" lite i öronen..
Lite störande reverb ess på Åsa,som dock sjunger gudomligt här.Sånt är marigt att få till i efterhand,är nog mera av ett inspelningsteknik problem. Essen framträder mer vid för kort avstånd från micken när man skall reverbera under mix processen.Dock kräver längre avstånd från micken ett "dött" rum,och det kan ju vara marigare att få till utan att ringa lokala byggnadsfirman..
Enklaste lösningen är att automatisera ett separat reverb på Åsa,där du drar ned svansarna på ess ljuden - så hade jag gjort,med reservation dock,jag har inte hört hennes sång "ren" på denna.Det kan ju vara nåt annat i filen som ställer till det..
Det var det enda jag hittade i mixen.Liret lysande arrat och kanonmixat i övrigt.
Slutet blev bra tycker jag,vilket gjorde låten komplett.Kul att min röst fick vara en del av detta alster,som i mina öron är bland det bästa som lagts upp på KR i denna genre.
Mvh
Micael
Marruschkka:
Jag tycker att det låter jättefint och pampigt som sej bör, med denna tjusiga finalsång, i mina öron låter det helt komplett nu :D
Det har varit så roligt med detta samarbete, det tackar jag för och njuter vidare av god lyssning på denna :wub:
/Marr
Rattlesnake:
Kul att så många redan har lyssnat! ^_^ Tack för alla berömmande ord!
Jag tror att ett ännu mer bombastiskt slut kanske skulle ha blivit för mycket Wagner och lite barock. Jag har ju bara använt 16 instrument, inte 75.
Mixen är lite omgjord, träblåset har höjts och fått lite stereobredd. Trumpeterna sänkta. Vill minnas att jag har ett annat reverb på mastern också. Och Marres sång är som sagt nyinspelad utan inbyggd rumsklang.
Marres sång tycker jag är alldeles utmärkt som den är. Den varierar i styrka, men den dynamiken tycker jag skall finnas i en "klassisk inspelning". Vad gäller s-ljuden på Åsas sång så är det inget jag har reagerat på under mixningen, men jag skall lyssna på det hemma igen. I snäckorna jag har här så låter s-ljuden tydliga, men inte störande.
Ja, än en gång tack till ni medverkande! Det är tacksamt att måla tavlor när man har så starka färger på palletten! Det enda jag saknar nu är lite ljusare mansstämmor. Hoho, var är ni alla kastratsångare, kontratenorer och goss-sopraner?! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida