Forum > Färdiga produktioner
Rattle/Marr/HMike/Åsa - Daybreak at Kinsale
karl:
kan bara stämma in i hyllningskören...känns genomarbetat och bra sånginsatser...favoritdelen var i mitten någonstans...kalas / karl
Rattlesnake:
Tack karl! ^_^
perrra:
Härligt konstverk, och med bland dom vackraste instrumenten som finns..
Violina Ballerina Cellolina haha :D
Detta är helt sinnessjukt projekt egentligen, det är så jävla mkt olika instrument som är med i låten haha.
Men det är ihopsatt på ett kanonsätt, och det låter jätteeeegammalt över det :D
Skitcoolt!
/Perrra
Rattlesnake:
--- Citat från: perrra skrivet 26.08.2008, 19:53:40 ---Härligt konstverk, och med bland dom vackraste instrumenten som finns..
Violina Ballerina Cellolina haha :D
Detta är helt sinnessjukt projekt egentligen, det är så jävla mkt olika instrument som är med i låten haha.
Men det är ihopsatt på ett kanonsätt, och det låter jätteeeegammalt över det :D
Skitcoolt!
/Perrra
--- Slut citat ---
Haha, :D
Tack! Kul att du gillar det! Det är utvecklande att försöka ta ut svängarna i något man egentligen inte alls behärskar, de gamla mästarna skulle nog ha asgarvat om de hörde detta. Men syftet var ju att det så långt det går skall ge intrycket av ett musikstycke som framfördes för 350 år sedan, så det är kul att höra att du tycker det låter gammalt! ;)
Dividend:
Ok, lyssnar nu på v2 igen. Känns lika bra som tidigare. Den får gå här medans jag funderar och skriver. Detta mindre mästerverk måste bumpas ju! ;)
Marr funkar helt klart bättre nu ja, det måste sägas, även om jag inte hängde upp mig på det i v1. Kan säga att jag aldrig ens lyssnat på texten så noga, kanske lägga in i trådhuvudet. HMs bit låter pampig, men inte så mycket förändringar där. Sjunger du också rattlesnake?
ok, jag hänger upp mig fortfarande lite på dina soloinstrument ;) Detta måste spelas med en riktig barockorkester! Kanske ringa närmsta symfoniker? (Vet att 1up håller på med bl a västerås, och jag med malmö/göteborg/kalmar. Vart det leder vette sjutton dock ;)
Vidhåller att sektioner låter bättre i digitala sammanhang än soloinstrument, i kompositionsfasen. Men garritan lyckas ändå bra!
Testade garritan stradivarius lite grann, och det låter inihelvete likt en "riktig" violin, men det är ett par saker som leder till "synthighet", bl a måste anslaget vara annorlunda under en notsekvens för känslan och det finns en risk för att "liknande" ljud (samma sampling med t ex annan ljudnivå) uppkommer under en sekvens osv. Jag är ingen violinist, men snackat med violinister om det.
På det sättet är en sektion mindre levande och "förlåtande" för sk "proffs" ;). De flesta hör ju ingen skillnad utan träning ;)
Jämför en solist i sångsammanhang med en kör! (En kör låter mer verklig när den är samplad, än en solist. Lägg därtill sångtext, så förstår man hur komplext det hela blir att digitalisera människans "ursprungliga" instrument.)
Då ligger en violin närmare "teorin" på ett notblad...
I brist på orkester reser jag mig nästan aldrig över notblads-nivå ;) så jag skall nog inte klaga för mycket ;)
Som komposition (noter) är det dock riktigt, riktigt bra! Gillar speciellt slutet nu efter 2-3 lyssningar. Tycker inte att det behövs något mer bombastiskt slut än det som föreligger, kanske snarare en ensam flöjt som spelar temat i en upprepning om en takt....
Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida