Forum > Färdiga produktioner

equality - Farn

<< < (3/6) > >>

equality:
Leif: Tackar! Jo den skall nog vara längre med ett andrastick kanske. Kul att du tycker den kan utvecklas.
Johan: Inser dina invändningar och det är nog stratasynthen och pianot som krockar. Ta bort den och lägga på sång istället? Låten behöver ju då en självständig sångmelodi också och då kanske saker faller på plats. Syntspelet var dessutom en enda tagning. Jag tyckte inatt när jag höll på att det lät ok att synt och piano vävdes in varandra och att det blev ett flow men i dagens kranka ljus så... Frågan är vad man skall ha till solopartierna?  Kul att du gillar idéerna iaf och att ville lyssna och skrivna. Mycket värt!  :)

Wernborg:
Riktigt nice piano och bas där man hör lite strängrassel ibland.

Trummorna gillar jag inte alls. Hade hellre sett en beatig trummis till detta spelande stenhård halvtakt med lagom mycket öppen hihat.

Ibland landar du på ett rent durackord. Det blev lite väl borta bra men hemma bäst. Sov på hotell där istället. Gärna med skitiga lakan.

Markus Broberg:
Bara en instickare, du skriver "Bagatell"....Varför?
Jag tcker det lät fint, men det iOm Rubriken så tar man det inte på allvar, finns det ngt värre än musik som ingen tycks stå för. Förlorar all mening då.

equality:
Wernborg: Jo det blev en del safande i ackordväg men sticket då? Ha, för en gångs skull var jag riktigt nöjd med trummorna!  :o :) Och de kan absolut inte spelas på annat sätt!  :angry: :D Skämtar bara men var hittar man en beatig trummis som spelar stenhård halvtakt med halvöppen highhat? Vill du spela på denna? Jag tar bort synten. Tack för comments!

Markus Broberg: Bagatell? Ja mer som kort instrumentalt stycke alltså. Beethovens Für Elise var också en bagatell.
Men då skrev han ju också timslånga symfonier, det gör inte jag. Jag står (och faller) för/med varenda 128-del i denna så finns det klagomål vill jag dessa signerade i tre exemplar helst dagtid.
Nejrå skämtar bara det finns väl musik man är mer och mindre seriös med och detta kan ändras under resans gång. Tack för bra synpunkter!

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 04.07.2008, 09:45:50 ---Wernborg: Jo det blev en del safande i ackordväg men sticket då? Ha, för en gångs skull var jag riktigt nöjd med trummorna!  :o :) Och de kan absolut inte spelas på annat sätt!  :angry: :D Skämtar bara men var hittar man en beatig trummis som spelar stenhård halvtakt med halvöppen highhat? Vill du spela på denna? Jag tar bort synten. Tack för comments!
--- Slut citat ---

Hihi. Hade varit kul. Maila över en trumlös version så donar jag lite. Tempo?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion