Forum > Demolåtar

Holy Aoly - Short Spring Trip

<< < (4/5) > >>

Linkowich:
Yeah! Det här var najs! En låt som lever och utvecklas... Jag får lite Maiden-vibbar vid 0:22.. i den bästa bemärkelsen. :P Gillar också partiet med synthen runt 2:00... Du har känsla för att färga ackordrundorna snyggt så det aldrig blir banalt, utan bara vackert.

Ljudmässigt är väl trummorna lite veka. Plus att en del nivåer kanske får justeras.. Annars låter det bra!

aoly:
"En del nivåer" :lol:
Trummorna har du helt rätt i, det har jag börjat notera nu efter X antal lyssningar. Börjar få ett ganska bra grepp om vad som behöver fixas till i mixen, men raden där uppe får du gärna utveckla :D
Gött att det gillas!

Ps. Nyfiken på hur Daybreakz utvecklas!

Linkowich:
Haha ja jag var kanske lite väl luddig där. Det var mest medhåll med nån annan som tyckte synthen var lite stark. Allmän översyn av nivåerna..typ...  :lol:

Ja det har inte hänt nåt på DayBreakz-fronten sen sist... Allt annat är ju så mycket rol... ähum...viktigare menar jag!  :D

aoly:

--- Citat från: Linkowich skrivet 30.03.2007, 23:50:47 ---Haha ja jag var kanske lite väl luddig där. Det var mest medhåll med nån annan som tyckte synthen var lite stark. Allmän översyn av nivåerna..typ...  :lol:

Ja det har inte hänt nåt på DayBreakz-fronten sen sist... Allt annat är ju så mycket rol... ähum...viktigare menar jag!  :D

--- Slut citat ---

Blir ju lätt så :)
Förresten, noiset som du hör till vänster i det spaceade partiet i mitten av Short Spring Trip, gissa vad det är och var inspirationen kom ifrån? :D

Wernborg:
här händer det grejer. Gillar linjära låtar som blir som en enda lång resa.... Syntslingan som dyker upp ibland är störtskön. Trummorna skriver jag under vad många redan sagt, lite tunna, en annat rum är gitarrerna.

Missa inte Rush i Stockholm i höst....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion