Forum > Demolåtar
Holy Aoly - Short Spring Trip
ynot:
--- Citat från: pirateKING skrivet 29.03.2007, 12:40:23 ---
--- Citat från: aoly skrivet 29.03.2007, 12:30:57 ---Det var mig ett snabbt svar :)
Flagioletterna i det lugna partiet ligger lite åt höger, det kanske är det du tänker på? Jag tyckte att dom låg bäst där.
Slutet kan definitivt behöva möbleras om, forcerat stämmer ganska bra in på hur det blev så.
Kul att du gillar det! Kul även att du tycker att det låter som Rush, eftersom många andra säger att jag har ett Kentliknande sound. Rush nya får jag verkligen kolla in om det låter åt det här hållet :D
Tackar för kommentarerna!
--- Slut citat ---
helt klart låtstrukturen (rush)men visst är det fint :D
--- Slut citat ---
ynot:
du får knopa ihop en riktig bra text till detta .
Emulator:
allt ligger bra...bra spelat o mixat.
gillar nog INTE synten som den ligger nu...tror den skulle passa bättrein om du körde först en snäll gitarr, sen synten + snäll gitarr, sen synt + snäll + ELAK distgura. då skulle intensiteten komma fram.
Skitbra jobbat annars!
Hellpig:
Mitt tycke:
Mixen är bra. Klar och fin. Tycker att gitarrerna är lite diskantiga (distade guror - men å andra sidan minskar man det så kanske de stör ut något annat, inget stort störningsmoment!). Juste synth en bit in i låten, vet inte om du vridit till filtreringen själv men det låter bra i alla fall. Mysig låt och i övrigt bra mix, keep on going!
aoly:
--- Citat från: Emulator skrivet 30.03.2007, 02:44:23 ---allt ligger bra...bra spelat o mixat.
gillar nog INTE synten som den ligger nu...tror den skulle passa bättrein om du körde först en snäll gitarr, sen synten + snäll gitarr, sen synt + snäll + ELAK distgura. då skulle intensiteten komma fram.
Skitbra jobbat annars!
--- Slut citat ---
Jag håller inte med om intensiteten. Låten ska vara lekfull, avslappnad, glad, halvt mystisk och en hyllning till vårens fina väder! :D
Jag tycker att jag har uppnått detta genom att begränsa dom intensiva inslagen. Ayreon kan ha varit i mina tankar då jag lade synthslingorna :)
--- Citat från: Hellpig skrivet 30.03.2007, 21:13:25 ---Mitt tycke:
Mixen är bra. Klar och fin. Tycker att gitarrerna är lite diskantiga (distade guror - men å andra sidan minskar man det så kanske de stör ut något annat, inget stort störningsmoment!). Juste synth en bit in i låten, vet inte om du vridit till filtreringen själv men det låter bra i alla fall. Mysig låt och i övrigt bra mix, keep on going!
--- Slut citat ---
Synthen är ganska finslipad, bortsett från hur den växer under längre toner.
Tack för kritiken båda två!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida