Forum > Demolåtar
Holy Aoly - Short Spring Trip
aoly:
EZ Drummer är helt underbart, men samtidigt en förbannelse. Man kanske skulle slå till och låna herr Ajax till denna :)
En tanke slog mig dock; tror du/ni att det kan vara en idé att köra trummorna genom samma stärkarplugg som gitarrerna? Mitt logiska sinne vill gärna tro att det skulle få ihop soundet på ett mer naturligt sätt.
Kanske som en separat grupp ovanpå originaltrummorna.
Fidden:
Har precis för mig att jag har sagt det förut om en av dina låtar... eller också var det någon annans. Iallafall, jag faller pladask för dom lugna partierna. Älskar, ja jag ÄLSKAR synthen, fantastiskt tillsammans med gitarren. Grymt snygga harmonier. Någon sång behövs inte.
Däremot tycker jag inte om de mer hårdrockiga partierna, som känns ganska klyschiga. Det är såklart bara en smaksak, den får ändå bra betyg i min bok.
Det som kanske kan vara en liten svaghet är att det känns som att låten är ett hopklipp av låtidéer. Du skulle lätt kunna utveckla den till ett par tre riktigt bra låtar... + en hårdrockslåt. :P
aoly:
--- Citat från: Fidden skrivet 31.03.2007, 00:23:58 ---Har precis för mig att jag har sagt det förut om en av dina låtar... eller också var det någon annans. Iallafall, jag faller pladask för dom lugna partierna. Älskar, ja jag ÄLSKAR synthen, fantastiskt tillsammans med gitarren. Grymt snygga harmonier. Någon sång behövs inte.
Däremot tycker jag inte om de mer hårdrockiga partierna, som känns ganska klyschiga. Det är såklart bara en smaksak, den får ändå bra betyg i min bok.
Det som kanske kan vara en liten svaghet är att det känns som att låten är ett hopklipp av låtidéer. Du skulle lätt kunna utveckla den till ett par tre riktigt bra låtar... + en hårdrockslåt. :P
--- Slut citat ---
Jag är en sucker för progressiv musik, därav variationen i denna :)
Blir glad när nån säger att låten inte behöver sång, då känns det som att jag har fått till ett relativt komplett alster! Särskilt med tanke på att det nu är en 3-in-1, haha :lol:
Två influenser som fanns i mitt sinne då denna kom till är Ayreon (omedvetet) och Pink Floyd (medvetet, i mellanspelet).
Glad you like it!
equality:
Verkligen snyggt. Får vibbar från gamla progressive rock band. Stämningsfullt. Snygga teman som kommer igen, höjdpunkten för mig är första syntharpeggiodelen. Schyssta trummor från 04:22. Vad är det för några? Har inget som helst att racka ner på. Kanon rakt igenom!
aoly:
Om jag inte minns helt fel så är det DFH:s default-set. Möjligen att jag har bytt ut virveln.
Danke kön!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida