Forum > Färdiga produktioner
Clemens-In Memorial
Clemens:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.06.2008, 21:55:31 ---Jag lyssnar med behållning en femte gång nu! :rolleyes:
--- Slut citat ---
Midiorkestern känner sig hedrad! :D
MaxB:
Det här med om att trummorna ligger med relativt hög volym i ljudbilden framgår tydligt om du lyssnar på små simpla högtalare med låg volym. Det kan vara ett bra sätt att lyssna på mixen som helhet.
Min fru (som är i rummet intill) frågar just nu vad det är som knackar. Jag lyssnar på din låt med låg volym och det hon hör är något som knackar.
Jag tror det är virveln (som du föreslår) som behöver sänkas i volym eller eq:as på annat sätt.
Clemens:
--- Citat från: MaxB skrivet 20.06.2008, 10:19:16 ---Det här med om att trummorna ligger med relativt hög volym i ljudbilden framgår tydligt om du lyssnar på små simpla högtalare med låg volym. Det kan vara ett bra sätt att lyssna på mixen som helhet.
Min fru (som är i rummet intill) frågar just nu vad det är som knackar. Jag lyssnar på din låt med låg volym och det hon hör är något som knackar.
Jag tror det är virveln (som du föreslår) som behöver sänkas i volym eller eq:as på annat sätt.
--- Slut citat ---
Ja..så är det nog...skall ta tag i låten när andan faller på.. :)
Wernborg:
Go låt.
Pianosoundet gillar jag inte mycket. Speciell avslöjande blir det i introt men annars smälter det hyfsat bra in i ljudbilden. Trummorna gillar jag och såna där hopplöst hårda, omoderna virvlar är ju störtsköna. Lite nittiotals-Yes från Big Generator-plattan.
Skönt tonspråk i pianomelodin. Önskar inte sång på denna, utan tycker den funkar bra som den är. Lite bil-åka-musik. Sent.
Bra bra.
cykeln:
J-ligt skön känsla i denna låt.
Fina teman som du gör mycket av
Intressant lyssning hela vägen
Stark komposition och väl arrangerad.
Som flera har påpekat är väl ljuden inte de bästa -
hur bra blir inte detta med ett bättre ljudbibliotek och några riktiga gitarrer
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida