Forum > Färdiga produktioner

Clemens-In Memorial

<< < (4/6) > >>

brynolf:
Snyggt! Tycker pianoljudet passar rätt bra som det är. Det låter inte Steinway, men det lite syntiga soundet passar in bra, särskilt när det blåser på med pads och annat. Då har jag störe problem med gitarren i början.

mahan:
Tjou Clemens!

Snyggt stuff du har på gång!
Klart att detta borde hitta en sångare/sångerska som kunde driva detta många snäpp uppåt!
och mixen då... Nu tar trummorna över rummet, låt pianot o gitarren komma in i samma rum, och då menar jag reverbet.
Så volymmässigt lite ner på trummorna, snyggt sound på dom dock.
Annars sitter detta bra, inget som rubbar världsaltet dock,
men iofs snyggt jobb som man gärna lyssnar på en gång....

h.  johan

Clemens:

--- Citat från: brynolf skrivet 16.06.2008, 23:56:00 ---Snyggt! Tycker pianoljudet passar rätt bra som det är. Det låter inte Steinway, men det lite syntiga soundet passar in bra, särskilt när det blåser på med pads och annat. Då har jag störe problem med gitarren i början.

--- Slut citat ---

Ja..smaken är olika..det var väl det jag kände också..när det blåser på som du säger blir ett "vanligt" pianoljud
ganska dovt och svårt att få fram utan att eq:a en hel del...tror jag i alla fall..som sagt, skulle vara cool med riktiga guror rakt igenom.. :)

Clemens:

--- Citat från: mahan skrivet 17.06.2008, 01:17:52 ---Tjou Clemens!

Snyggt stuff du har på gång!
Klart att detta borde hitta en sångare/sångerska som kunde driva detta många snäpp uppåt!
och mixen då... Nu tar trummorna över rummet, låt pianot o gitarren komma in i samma rum, och då menar jag reverbet.
Så volymmässigt lite ner på trummorna, snyggt sound på dom dock.
Annars sitter detta bra, inget som rubbar världsaltet dock,
men iofs snyggt jobb som man gärna lyssnar på en gång....

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjou själv!

Yes..skall kolla på reverbet..tänkte inte på det...trummorna ner.. jag tror det räcker med att dra ner virveln några snäpp.. upplever även att den är lite väl hård, kanske skära lite....Jag tror även som sagts tidigare att riktiga guror skulle göra att man kanske kan lyssna, låt oss säga två gånger? :P Tack för lyssning!

MaxB:
Jag lyssnar med behållning en femte gång nu!  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion