Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 15.06.2008, 12:09:24 ---Gillar den långsamt gungande country-känslan som drar åt gospel – Twin peaks som någon tidigare sagt
sång, bas, körer, git, slide – särskilt sång och körer är maffe
Bra stick – I have been told ....
I´m afraid-partiet sk.snyggt – tycker dock att ett mer stillsamt piano skulle stämma bättre med låten, texten. Det ”rinnande” spelet är fint men det ligger lite ”utanför” låtens känsla – om du förstår vad jag menar.
Bra ljud
Önskar mer av den fina kören
Bra låt detta!
--- Slut citat ---
Hej Stefan.
Varit i stugan över helgen så mitt svar kommer lite sent..Jo jag håller med om pianot,som det nu är arrat så funkar det inte "rätt" till låten.Värst är avslutningen,men det skall få sig en puts..Arrar nog lite till med mer körer då jag håller med om att dom är låtens kärna.
Kul att du gillar det så här långt,jag donar liiiite till :)
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Version 5 dårå
Nytt i denna: Lirat om basen på moll grejen,samt rattat lite i mixen..Jag lovar att på nästa version så skall slutet sitta där.
Dra gärna en comment på mixen/liret så här långt..
Mvh
Micael
Kornstad:
Klockrent sånär som på att jag tycker det saknas lite diskant på "trummorna". Känns lite instängt ljudet nu.
Riktigt laidback och skönt det här!
max:
Nu börjar det låta riktigt bra!
Väl avvägt med piano och gitarr, snyggt. Körerna låter ruskigt bra!
Slide gitarren ger en härlig känsla till låten och den är snyggt spelad.
Det enda jag kan komma på är kanske att lägga in några svaga cymbaler på trummorna på några ställen (kanske med vispar eller så?), vet inte om det funkar.. bara en idé jag fick :)
max:
Förresten sången är kanon. Det låter väldigt bra när du sjunger i basregistret! Tummen upp :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida