Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Broken promise

<< < (9/16) > >>

Yllet:
Version 4

Låter bra, kanske lite väl diskant ljud på ackegurona, men överlag bra. Dick hade jag gärna sett en lite tydligare bas/botten, det är lite mullrigt där nu.

Snyggt

Harmonica mike:

--- Citat från: Yllet skrivet 14.06.2008, 18:19:13 ---Version 4

Låter bra, kanske lite väl diskant ljud på ackegurona, men överlag bra. Dick hade jag gärna sett en lite tydligare bas/botten, det är lite mullrigt där nu.

Snyggt

--- Slut citat ---

Härligt Jon.

Jo jag brukar ha min bil som sista referens lyssning,då jag har bra stereo där som jag "kan"..Håller med om att det är lite grötigt i bas registret..Jag skar det mesta ur allt för att ge plats för basen..Tror att största felet ligger i en felaktigt inspelad Cajon..Jag har försökt anpassa allt efter den..Kanske fel tänk.Det hade nog varit bättre att lira om den med bättre inställningar direkt..

Kanske lyfta lite ur den tunga basen och öka volymen på den samma istället? Jag ville ha lite tryck under mollpartiet,så det är olika inställningar mellan country delen och blues delen som du hör..

Lite puts kvar då,får se om jag lyckas få ihop det.Kul att du gillade det.

EDIT: Det är inga ackeguror på denna,jag lirar på en Fender strata..Lite dist på solo guran samt ett reverb..

Mvh
Micael

Leif:
Hallå igen!

Tycker att du är på rätt spår. Ljudet kan jag inte hitta några fel på och pianot där i slutet gillar jag. Nu ser jag mest fram emot att höra hur du har tänkt att arrangera sången där...i mitt huvud föreställer jag mig en snygg, kraftfull final. Kanske att även körerna går in och svarar på leadsången på vissa delar...men jag vet inte riktigt. Det blir lättare att höra sen när du har skissat lite på det. Tror att du hittar på något bra där. Du har ju hitills visat att du har resurserna.

Bra jobbat!

/Leif

Ps. Fick en fundering på trummorna också, så här i efterhand. Kunde det inte varit snyggt att lägga på vispar som släpar lite över det som redan ligger där? Kanske inte hela tiden, men på en del ställen/något ställe för att höja dynamiken lite...det funkar ju visserligen att ha dem ganska monotona på den här låten, men det skadar ju inte att se om det kan tillföra något...bara en liten reflektion jag fick upp i skallen...

cykeln:
Gillar den långsamt gungande country-känslan som drar åt gospel – Twin peaks som någon tidigare sagt
sång, bas, körer, git, slide – särskilt sång och körer är maffe
Bra stick – I have been told ....
I´m afraid-partiet sk.snyggt – tycker dock att ett mer stillsamt piano skulle stämma bättre med låten, texten. Det ”rinnande” spelet är fint men det ligger lite ”utanför” låtens känsla – om du förstår vad jag menar.
Bra ljud
Önskar mer av den fina kören
Bra låt detta!

Harmonica mike:

--- Citat från: Leif skrivet 14.06.2008, 21:34:42 ---Hallå igen!

Tycker att du är på rätt spår. Ljudet kan jag inte hitta några fel på och pianot där i slutet gillar jag. Nu ser jag mest fram emot att höra hur du har tänkt att arrangera sången där...i mitt huvud föreställer jag mig en snygg, kraftfull final. Kanske att även körerna går in och svarar på leadsången på vissa delar...men jag vet inte riktigt. Det blir lättare att höra sen när du har skissat lite på det. Tror att du hittar på något bra där. Du har ju hitills visat att du har resurserna.

Bra jobbat!

/Leif

Ps. Fick en fundering på trummorna också, så här i efterhand. Kunde det inte varit snyggt att lägga på vispar som släpar lite över det som redan ligger där? Kanske inte hela tiden, men på en del ställen/något ställe för att höja dynamiken lite...det funkar ju visserligen att ha dem ganska monotona på den här låten, men det skadar ju inte att se om det kan tillföra något...bara en liten reflektion jag fick upp i skallen...

--- Slut citat ---

Tjena Leif.
Idag har jag några timmar studiotid som jag tänkte spendera på denna..Vispar är ingen dålig ide´,men jag saknar trummor i min studio.Givetvis har jag pluggar men då allt är "The reel stuff",så har jag fått för mig att det inte passar...Grejen är att jag ville ha min Cajon som rythm hållare i denna på både gott och ont..Jag är ju ingen trummis så liret har mycket att önska..

Fast man skulle ju kunna tänka sig en kompromiss under moll partiet..hmmm..Tål att tänka på..
Kul att du gillar pianot,jag tycker att blueskänslan försvinner lite där jag rinner iväg för snabbt..Enklare lir och mer rätt för låten som det nu är arrat,eller trummor och en bättre utbyggd jazz del som grandfinal kanske..Då har jag  färdats från country via gospel till blues och avslutar med ett lättare jazz parti..Kanske inte så tokigt tänkt..Vi får se..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion