Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Clemens:
Hej Mike!
Skön stämning du har här, Kontrollrummets "Bluesking"! :) Inte min genre men tycker det låter kalas!
Skulle dock gärna ha lite mer närhet i trummorna, så att dom ligger lika nära som din sång..lika sparsamt som nu..
Idén med vispar tror jag vore super..annars riktigt bra sång och skönt gitarrspel!
Harmonica mike:
Tack alla för mycket fina kommentarer om min låt. Jag spelar trummorna på en egenhändigt byggd cajom.. Ville lira alla instrument "live". Många poänger om att lägga in vispar/cymbaler i låten.. Jag gör en test,men det blir med en plugg då jag inte har några trummor.. Om någon vill testa att lira till låten,så är det fritt fram. Det vore kul om nån hakade på i denna.. Lite krystat svar från mig då jag surfar från mobilen. Återkommer med utförliga kommentarer till er alla..
Mvh
Micael
cykeln:
Gott gung i denna - har växt till sig ett snäpp till.
Det låter som om slutet skulle gå åt det jazziga hållet - med pianot i ledningen
Hoppas dock på att det blir mer körer och mörk countrysoul
Harmonica mike:
Lite sena svar från mig då jag bor i stugan över sommaren..
Kornstad:
Svårt att få till soundet på min cajon,försökt att eq:a lite i denna version(5)..Mest beror det nog på en "felaktig" inspelning av densamma..Första gången jag testade att lira in den,så en bättre signal in står på önskelistan till nästa låt.
Kul att du gillar det.
Max:
Jo jag har rattat lite och donat med basen och pianot samt cajonen till denna version.Jag tycker oxå att det börjar låta rätt bra nu.Trummor ja,testat med lite key drums och ett mera jazzigt arr efter piano åkningen på slutet.Det låter inte så tokigt,men jag är rädd för att jag sabbar grund feelingen i låten om jag kör så..Däremot så skulle det vara snyggt med vispar och lite sparsamt cymbal lir under de två första delarna.Dock ville jag ha "The reel stuff" på denna,så jag hoppas att nån av trummisarna här läser detta och hakar på.Saknar trummor förutom cajon och diverse rytm instrument typ congas,djemba trummor,ägg osv..
Kul att du gillar det så här långt Max.
Clemens:
"Kontrollrummets blues king",minsann rodnar jag inte lite nu :) Fina ord,dom tackar jag för.
Kul att du lyssnar och kommenterar fast det inte är din genre,det uppskattas!
Många av kommenterarna har efterlyst vispar/cymbal lir till låten,men jag har hårdnackat stretat emot.Mest pga. jag saknar riktiga trummor.Kul om nån av trummisarna här hade följt debatten och lirat lite,det hade varit kronan på verket.Vi får se vad som händer,jag har en grej kvar att göra i låten.
Stefan på Harleyn då:
Jo,nya bas liret bidrog till lite skönare feeling under moll partiet.La några nya piano räkor också..Jag har skisserat på ett jazzigare arr efter "piano rallyt",dock passar det inte in i låten,det är ju redan nu på gränsen till för mycket.Vette fanken hur jag tar mig ur denna låt..Kanske bara vräka på med feta gospel körer..Vi får se,nånting skall det bli i alla fall..
"Mörk country soul"...mmmm..Jo men det kan vara nåt! Testar till veckan.
Till er alla:
Mega tack för lyssningar och kommentarer.Ett bättre avslut i låten samt föreslagna trum prylar så skall vi väl börja se slutet på denna,,kanske.. :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Version 6 då
Tog cykeln på orden och arrade lite mörk country soul mot slutet..Tanken är att det skall bli mera ända till slutet,men jag hann inte mer idag.
Jag tar gärna emot synpunkter på c - delen och givetvis hela låten.Frågan är funkar det sista i låten?
Help me out here boys and girls..
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida