Forum > Demolåtar
Harmonica mike - Broken promise
Harmonica mike:
Låtnamn:Broken promise
Artist:Harmonica mike
Kompositör/text:Hm
Ev medverkande:Nope,jag på bas,elgura,egenhändigt byggd Cajon,samt Congas å Piano/Hammond
Genre:Förmodligen nåt med blues i samt en släng country feeling..
Tillverknings år:2008
Status:Nära nu..förhoppningsvis..
format:mp3
Hej gott folk.
Då kör vi version 6
Testade lite souligt lir på basen och slängde in ez:et samt drog till med en kort gospelkör..
Vad tycker ni? Är jag på rätt spår? Sabbar jag låten om jag fortsätter med körer och mer sång to the end..?
C - delen det sista alltså,är bara grov mixat och inte klart i längd som ni förstår..Mera en test om det kan funka så här..?
Nåväl,gör som vanligt - såga på!
Mvh
Micael
mahan:
Tjo Boden!
Hade helt glömt att jag har båtklubbens möte ida, sitter sekreterare så dom ropar efter mig.
Återkommer senare med lyssning o sågning
h. johan
max:
Hej!
Jag gillade pianot. Guran låter också snyggt i början, tycker det fungerar att ha både och.
Ska lyssna några ggr till och återkommer med lite mer kommentarer, men spontant tycker jag absolut du ska bygga vidare på låten :)
Hellpig:
Jag tycker det låter lovande, helt klart. Trumgrejen låter nog jättebra... i verkligheten. Hos mig låter mycket dovt och "muddigt", kan det vara inspelningen som det "är fel på"? annars är det skönlåt, laidback, lagom mycket av det mesta som det skall vara. Sån här musik brukar vara svårare att få till än vad man tror. Det skall vara så lite som görs men samtidigt skall det fylla ut tomrummen, eller förstärka dem. Det lyckas du med.
Hellpig:
--- Citat från: mahan skrivet 09.06.2008, 17:20:42 ---Tjo Boden!
Hade helt glömt att jag har båtklubbens möte ida, sitter sekreterare så dom ropar efter mig.
Återkommer senare med lyssning o sågning
h. johan
--- Slut citat ---
Navigare necesse ist, vivere non necesse!
Sorry men det passar ju så bra här! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida