Forum > Demolåtar

Harmonica mike - Broken promise

<< < (2/16) > >>

Emulator:
oj. nice detta.  kort lyssning endast, får återkomma mer djupare senare, men snabba åsikter:

1.
Bort med pianot är en väg. gitarren, kompet, och sången är klockren. lite långsamma munspelstoner? (avslöjar att jag inte lyssnat hela -läggdax för barn :D )
TOnspråk och arr gifter sig snyggt, men pianot lite offside. -inte fel, men lite korsning så.

2.
Mer piano. Elbas. större arr. lite stråkar, U2-gitarr. stora körer. Tänk Adiemus med Enya. -lite peter gabriel på det. Talar här alltså om full-blown world music, känns för mig som ett naturligt sätt att frotsätta låten på. av ngn anledning har den sådan kvalitet.  :unsure:

Så....Afrikansk percussion, stort, pampigt, maffigt. KR-kören.

Är du sugen hakar jag på ;) hihi

Harmonica mike:
Comments nice!

Max:
Jag slängde på pianot idag,mot slutet går det nog att göra nåt läckert av det..men jag tvekar under introt.Slide guran där skapar en skön stämning ...Får se hur jag gör där.
Såna här låtar har jag inga av,så jag var lite tveksam till om jag skulle gå vidare med alstret..
Kul att du gillar det,tar en sväng till på ritbordet då..Först tänkte jag jazza till med hjälp av övertonsflöjten,men det sabbar nog "laidback" feelingen.Drar till med lite ackords variationer istället..

Hellpig:
Jo jag har kollat upp "muddigheten",frekvenskrockar mellan guran(som har några toner likadana som basen på feta E strängen)Cajonen och basen..Lirade in slagverket först med lite för ambitiös inställning i mixer bordet,körde genom den kanal som jag kör basen genom utan att kompensera,,inte så klyftigt.
Det går nog att fixa med lite eq,annars lirar jag om det.Reverbet är inte heller nån höjdare på den,det låter lite burkigt.Jag kör ett eller två på mastern till rubbet,det brukar bli bäst.
Kul att du gillade det,jag klurar vidare på en fortsättning för lite variation i låten..

Stort tack för kommentarer till er båda.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.06.2008, 20:39:53 ---oj. nice detta.  kort lyssning endast, får återkomma mer djupare senare, men snabba åsikter:

1.
Bort med pianot är en väg. gitarren, kompet, och sången är klockren. lite långsamma munspelstoner? (avslöjar att jag inte lyssnat hela -läggdax för barn :D )
TOnspråk och arr gifter sig snyggt, men pianot lite offside. -inte fel, men lite korsning så.

2.
Mer piano. Elbas. större arr. lite stråkar, U2-gitarr. stora körer. Tänk Adiemus med Enya. -lite peter gabriel på det. Talar här alltså om full-blown world music, känns för mig som ett naturligt sätt att frotsätta låten på. av ngn anledning har den sådan kvalitet.  :unsure:

Så....Afrikansk percussion, stort, pampigt, maffigt. KR-kören.

Är du sugen hakar jag på ;) hihi

--- Slut citat ---

Nä män vad kul Mr Thomp att du gillade det!
Jag var skeptisk när jag spelade in det i natt.Fick ide´n i stugan i helgen.Visste inte hur det skulle bli förräns jag satt ideerna på pränt liksom..Sång partiet är rätt bra det håller jag med om..Gurorna funkar så där,lite stelt instrument för mig då fingrarna är skadade av hårt slit.Pianot är lättare att lira.

Om man ser till helheten så håller jag med dig,jag har hittat en känsla i låten - men hur går man vidare utan att sabba det? Hela piano grejen(nästan)mot slutet måste bort samt intro pianot.Ackordsvariationer och nån form av stick/break.Kanske med övertonsflöjten om jag håller igen på liret..mmm..har en som funkar bra till denna.

Intressant att göra ett collab av denna..Nobbar inte,men jag testar först att arra lite efter min grund ide´..Jag "hör" en souligt skrålande gentleman,och lite andra rytmer..men jag vet inte om det passar.. funkar det inte så  kan vi kasta in Africa drums och kör arr..Jag fixar bas,baryton,tenor.Även alt å sopran om jag missar sadeln på cykeln.. :lol: :ph34r: :D

Fick en liten aha upplevelse av youtube klippet,förstår vad du menar..

Mvh
Micael

jay thomas:
Tokschysst!  :)

MEN, men oj vad det skulle passa med en svensk text på denna! Tycker jag. Till skillnad från föregående tycker jag att du ska behålla pianot men kanske lägga ett Rhodes eller Wurlitzer istället.

mahan:
Oh shit Micael!
Detta verkar SUPERLOVANDE. Här kan trollas fram vadsomhelst med denna låt.! :)
Snyggt sjunget med great sound + skitsnygga stämmor, bäst vad du nånsinn haft. Och lirandet sitter, snyggt acke solonde och även pianot rullar fint.

Trummorna då........... vet int vad som sku passa bäst här, men nu låter det inte så snyggt, sumpigt, strumpa på virvelmicken.
Kan tänka mig låten helt akustisk, lite baskagge o bara tambourine. Eller så häftiga elguror med fläsktrummor bakom.

Med detta botten så kan du välja vilketdera som helst, börja fast med den akustiska versionen, kanske munspel, eller David på lite fiol!
Yeah mannen, you are ON THE SPOT NOW! :)

Kör vidare så länge hjärnet e varmt! ;)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion