Forum > Färdiga produktioner
mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER
tsmalmbe:
Motslagen med virveln.. gillar jag inte. Åtminstone inte hela låten igenom, i slutet kunde det fungera som uppbyggnad, men nu blir det lite likadant hela vägen. Och basen kunde ha mera fräs i soundet, den är lite snäll nu. Annars tycker jag inte låten är för basig eller grumlig.
Ackordföljden är fortfarande ... intressant. På ett bra sätt då förstås.
valdez:
Jag gillar det här..det var nåt med melodin som jag faktiskt fastnade på..alltså du vet man sjunger med.. :D
Nu lyssnade jag på den version som ligger i trådens början, den andra länken fick jag inte upp.. :(
Tycker att låten är bra....trots att den vandrar åt olika håll rätt var det är..men jag tror att det är för att du har flera idéer om hur du vill svänga, och sen är sången lite stelbent här o där..men ändå gillar jag den eftersom du egentligen har riktigt bra röst men ska jobba lite mer på att ta ut svängarna!
Tycker att låten har mycket schyssta melodier..ja jag vet när jag gillar nåt!
Snyggt jobbat även av Harmonica Mike här med härliga tonvägar och gött ljud i munspelet..
Gött som tusan..
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.05.2007, 01:03:13 ---Motslagen med virveln.. gillar jag inte. Åtminstone inte hela låten igenom, i slutet kunde det fungera som uppbyggnad, men nu blir det lite likadant hela vägen. Och basen kunde ha mera fräs i soundet, den är lite snäll nu. Annars tycker jag inte låten är för basig eller grumlig.
Ackordföljden är fortfarande ... intressant. På ett bra sätt då förstås.
--- Slut citat ---
Tanks Ts!
Motslagen skall väl gå att fixa, diskuterar med den glade trummaren :D Basisten är betydligt knepigare, kasnke borde spelas på nytt.
Men goda pointer här, dom är noterade!
h. Johan
mahan:
--- Citat från: valdez skrivet 08.05.2007, 01:51:14 ---Jag gillar det här..det var nåt med melodin som jag faktiskt fastnade på..alltså du vet man sjunger med.. :D
Nu lyssnade jag på den version som ligger i trådens början, den andra länken fick jag inte upp.. :(
Tycker att låten är bra....trots att den vandrar åt olika håll rätt var det är..men jag tror att det är för att du har flera idéer om hur du vill svänga, och sen är sången lite stelbent här o där..men ändå gillar jag den eftersom du egentligen har riktigt bra röst men ska jobba lite mer på att ta ut svängarna!
Tycker att låten har mycket schyssta melodier..ja jag vet när jag gillar nåt!
Snyggt jobbat även av Harmonica Mike här med härliga tonvägar och gött ljud i munspelet..
Gött som tusan..
--- Slut citat ---
Hejssan Valdez!
Tack för lyssingen o kul att du gillar. Tråkigt förstås när länkar inte funkar, båda versionerna finns i Media Center, för det är lixom två olika låtar, gillar dom båda. Om dom båda får ligga kvar så e här ju ett fint exempel på hur låtar kan utvecklas just på basen av er, bästa forumister! :)
Men det är kul att du gillar, och jovisst, den stela vandrande sångaren känner jag så väl. När en ny idé drar igång i lilla hjärnan min så måste den lixom snabbt ut och det beyder många gånger att inspelningen sker med alltför lite övning bakom, otåligt kan man väl säga. Otajthet blir juföljden.
Ja, Micael han är ju virtuos på området vad det gäller munspel! Och en synnerligen fin samarbetspartner :)
Vi fortsätter och slipar på låten o lägger upp nu version när det känns som så! :D
h. Johan
Harmonica mike:
Tjena.
Egentligen så är munspelet inte så dumt..Det enda som stör mig är klippet vid 1.27
kanske skulle vi skippa frasen före,eller försöka tona ut det precis när 1.27 liret kommer,för det är helt rätt.
Lyssnade noga.klipp exakt vid 1.25 å tre fjärde delar av en sekund. Lyssnar du noga så hör du en kort drill som slutar i en hög ton,där ska klippet in..Så kommer 1.27 liret att framstå som värdsklass -_-
Då har vi den! Å då slipper jag lira om :P
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida