Forum > Färdiga produktioner

mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER

(1/12) > >>

mahan:
LÅTNAMN: On The Buster
ARTIST/GRUPP: mahan, Harmonica Mike
GENRE: near blues
LÅTLÄNGD: 3:00
KOMPOSITÖR:  Johan Malmberg
PRODUCENT:  Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE: Harmonica Mike, munspel
INSPELNINGSÅR:  2007
FORMAT: mp3

EDIT: ny mixad o mastrad version 9.5.2007 kl.  21:44
(tack Micael!)

h. mahan

Wernborg:
Härlig låt. Gitarren hänger inte ihop med resten av mixen tycker jag. För mycket rum och dist kanske? Sången är svajjig, så jag undrar om låten verkligen ligger inom ditt register?? Lite svengelskt uttal ibland. Provat att sjunga på svenska?

Skönt spelad och bra arr för övrigt.

tsmalmbe:
Gitarren låter som i rummet bredvid. Lite mera högre område på den, och lite mindre fult reverb.  Dessutom skulle gitarren kunna ta mera pauser då det är sång, och kanske hellre svara på och spela mot sången? Gitarren är säkert lagd först, och det är alltid svårt att få det där med interaktion mellan sång och annat att fungera när man fixar allt själv.

Sången är lite svajig, så kanske lite omtagning, och klippa-klistra-limma. Annars inget fel på sången. Bra med pressad sång. Och soundet på den är ju bra.

DåligtGehör:
Förutom att hålla med Wernborgs kommentar om härlig låt och gitarrens rum så vill jag bara tillägga en synpunkt. Elpianot som jag i huvudsak gillar har en tendens att vara väl "rörligt". Vill göra lite för mycket här och var. Låt det lite mer, små korta tag få vila på ett taktslag eller två så tror jag det blir en lugnare men starkare "flow" i låten. Som det är nu är det rytmiskt och fräckt men också här och var helt enkelt onödigt mycket. Särskilt som du har en rytmiskt bas, trummor som gör både det ena och andra samt slutligen en gitarr som är igång mest hela tiden. Mycket blir det. Kanske kunde även gitarren vara sparsammare lagd.

Emulator:
kör igång låten. gitarren låter inte ihop med resten riktigt...

Dock gillar jag kampen mellan elpiano och bas egentligen, tycker inte att det stör.

sången då. kanske ltie svajjig ibland, men jag gillar fraseringar och trycket7spundet i sången, tycker npg att det funkar över lag.

tyycker bra om trumfills med pukor. funkar kalas.

Vet inte riktigt hur du ska göra för att få in gitarren...kanske öka på mid-hi?

Go låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion