Forum > Färdiga produktioner

mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER

<< < (4/12) > >>

mahan:

--- Citat från: stajo skrivet 29.03.2007, 22:23:59 --- :huh: läste ju först om svajig sång etc...

Behållningen i denna låten blir ju sången, munspelet och basen ; dessa står för känsla och samhörighet. Det andra känns mer som utfyllnad;).
skön låt 

--- Slut citat ---

TAckar Stajo!
sång o bas = mahan. Munspel = Harmonika Mike. Så jag tror att vi också kände en viss samhörighet under utvecklingen av låten :)
Kommer kanske att lägga till lite Strato inlägg här o var, får se

h.  mahan

Harmonica mike:
Detta mina vänner är en seriös BUMP! :D

Mvh
Micael

DåligtGehör:

--- Citat från: stajo skrivet 29.03.2007, 22:23:59 --- :huh: läste ju först om svajig sång etc...

Behållningen i denna låten blir ju sången, munspelet och basen ; dessa står för känsla och samhörighet. Det andra känns mer som utfyllnad;).
skön låt 

--- Slut citat ---

Jag håller nog med här. Munspelet gör sitt, på rätt plats och gör det bra. Sången och basen håller ihop låten i stort. De övriga instrumenten tävlar om uppmärksamhet snarare än att vara med om att förädla svänget. Nej inte så att det är förödande på något sätt men inte heller förädlande vilket det borde vara.

Gitarren kunde sänkas samt spela lite fastare.

Elpianot som tidigare. (men det hörs mindre än gitarren dock).

Trummorna gör väl mycket fills och stök. Ibland riktigt fräcka dynamiska (låg velocity) saker på v.k. men dock för ofta smack, smack, smack-smack, smack. Sen på't igen; smack, smack, smackelibong, bong, smack. Nu är jag kanske lite elak men det är fredag. Hmm... kanske jag även inte gillar hur v.k. låter vid hög velocity. Den låter mycket smack men lite botten.

Kunde du tämja ihop dessa instrument med det övriga utan att för den skull tappa bort deras nuvarande feeling så skulle det låta bättre enligt min lilla mening  ;)

mahan:
Oj oj oj oj då...
Det kom både från höger o vänster. Smack smock bladoi, wouch, klong spudonk :o
Om din fredag beter sig så här så vill jag nog inte uppleva din måndag :rolleyes:

Kritisk får man ju vara men inte elak... DåligtGehör eller DåligtHumör, hmm 
Men till verkligheten:
JAg e själv så pass nöjd med låten i det stora att jag kommer att jobbe lite extra med den. Som du säger så bör pianot o guitarren ses över, håller med om det till 100.

Men det där med "smack"  får du ännu förklara lite mer omgående, bara så attt vet vad jag ska skruva på :)

Tackar för lyssningen o ha en naggande fredagsfortsättning

h.  mahan

mahan:

--- Citat från: drloop skrivet 30.03.2007, 19:29:36 ---Låter trevligt.
Eftersom det framförts flera kommentarer redan så vill jag nog mest prata om kompguran.
För slick. Ofarlig.

Tja nåt sånt. :D

--- Slut citat ---

TAkkar o bokkar

En ofarlig ;) liten guitarrslickare ála 80-tal kanske, tycker du den ska vässas, stiländras, bäras ut i komposten...eller? :)

h.  mahan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion