Forum > Färdiga produktioner
mahan / Harmonica Mike - ON THE BUSTER
DåligtGehör:
Så elak var jag väl ändå inte ;) Om du är nöjd med trummorna så är ju allt bra. De åsikter jag eller andra har skall ju ändå silas och bedömas av dig. Du avgör om de har något att säga dig och din låt.
Men vad jag menar - only according to me - är:
Att jag tycker du låter trummorna och särskilt v.k. ha en alltför stor roll i låten. Särskilt med det ljudet på v.k. som inte smälter samman med låten vid högre velocities. När du spelar lättare på v.k. så funkar den bra. Men de hårdare slagen - vilka jag även tycker kommer väl ofta och ibland på onödiga ställen - låter mer smälligt utan botten och lägger sig ovanpå låten i sitt eget race. Det är nog en på många sätt en smakfråga, men jag upplever det som en trummis som är lite alltför glad i att dra till på sin högljudda v.k.
---
Sen skall jag säga att jag blir orolig. Jag undrar om jag kommer att hitta några trummor och inte minst v.k. som jag kommer att länna mig nöjd med där ute i trumpluggsvärlden.
---
Fredagssnällhet: Jag gillar din låt och din sång!
aoly:
Först och främst: soft och väl framförd låt!
Till själva mixen då. Jag tycker att låten bara "är", den skulle behöva mer själ och tryck!
Basen tar alldeles för stor plats, backa den med några decibel.
Trummorna låter väldigt avlägsna. Prova att minska på reverbet och rumsljudet, komprimera eller höj upp dom till strax under sången.
Pukorna dånar ganska mycket mer än resten av setet, sänk i botten lite grann där kanske.
--- Citat från: drloop skrivet 30.03.2007, 19:29:36 ---Eftersom det framförts flera kommentarer redan så vill jag nog mest prata om kompguran.
För slick. Ofarlig.
--- Slut citat ---
Håller med om den biten också :)
Kanske en crunchad gitarr som leker med sången, utöver den befintliga, kunde vara något?
Och som tidigare har påpekats så skulle trumkompet klara sig utan en hel del fillins.
I ärlighetens namn, amen.
mahan:
De e härligt när folk lyssnar så där riktigt på riktigt :)
Så fortsätt at tycka, som jag sa så är låten nu definitivt under omarbetning.
DåligtGehör :
Tror att jag fattar "smacket" nu, bondhjärnan min e lite softad :)
Slänger ut EZ och testar med AD, tycker att dom har mer botten. ok, alla soundena e ju samplade från the real thing så de e nu väl bara att lära sig att skruva, vet int, får se..
Fredagssnällhetskommentaren värmer! :D Thnx
aoly :
Tackar för första raden, känns altid positivt.
Basen ska vi väl få ordning på, jag mixar ju alltid med lurar tillsvidare (no money, no funny monitorboxes) .Med dessa kommentarer om denna låt ser jag mig småningom tvungen att skaffa boxarna. ;)
Jajamen, skrev redan nånstans att jag har för avsikt att peta in lite Strato, just som du säger , lekande med sången :)
Så tackar för alla tycken och övergår härmed att modifiera det examinerade verket :D
h. mahan
Dividend:
Gosig låt! "Im a long way from home".... Vad sjutton skall jag säga... Jag skall på vinprovning senare. (Ja, de gillar västkultur här)... Bakfull som jag är så vet jag dock inte om jag vill! :lol:
Micael gör en bra insats också!
Tycker det känns färdigt, men så är jag ju totalt insmörjd i 10 m3 grädde när det gäller mixning..... Bara fumlar runt..
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2007, 05:31:30 ---Gosig låt! "Im a long way from home".... Vad sjutton skall jag säga... Jag skall på vinprovning senare. (Ja, de gillar västkultur här)... Bakfull som jag är så vet jag dock inte om jag vill! :lol:
Micael gör en bra insats också!
Tycker det känns färdigt, men så är jag ju totalt insmörjd i 10 m3 grädde när det gäller mixning..... Bara fumlar runt..
--- Slut citat ---
Thanks and Keep it up, Dividend!
Yess, mera smör på :D
h. mahan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida