Forum > Färdiga produktioner
eQUALITY & yNOT - tELEPHONE nUMBER
asti:
Väldigt annorlunda mot vad man brukar få höra från Equality! Kul arr och fräck, rå röst i sången. Sista delen, f.o.m. ca 85 sek, är klart bäst med bra tryck i trummorna. I början tycker jag inte det låter riktigt synkat med bas/gitarr/sång och mittpartiet, mellan ca 71 - 82 sek, låter lite tvekande och osäkert i harmonier och arrangemang. Visst är det kul att göra lite annorlunda saker ibland, tror att det är nödvändigt för att hitta ny inspiration och nya infallsvinklar på den typ av musik man helst sysslar med.
ynot:
riktigt roligt o höra en djävla lyft på alla fronter bara sången som inte ligger helt i fas i inledningen.(svårt att skylla på nån annan än mig själv :rolleyes:) med fan va det svänger när den nya guran kommer mycket bra jobbat
equality:
--- Citat från: asti skrivet 25.11.2008, 14:51:34 ---Väldigt annorlunda mot vad man brukar få höra från Equality! Kul arr och fräck, rå röst i sången. Sista delen, f.o.m. ca 85 sek, är klart bäst med bra tryck i trummorna. I början tycker jag inte det låter riktigt synkat med bas/gitarr/sång och mittpartiet, mellan ca 71 - 82 sek, låter lite tvekande och osäkert i harmonier och arrangemang. Visst är det kul att göra lite annorlunda saker ibland, tror att det är nödvändigt för att hitta ny inspiration och nya infallsvinklar på den typ av musik man helst sysslar med.
--- Slut citat ---
Tack Peter för konstruktiva synpunkter! Får nog köra tracksen mot den allsmäktige metronomen för att få bukt med osynket som kröp fram och visade sitt tryne när jag tog bort guran från versen. Tvekande och osäkert i arr och harmonier håller jag inte med om. För mig är det kristallklart men då har jag ju lyssnat sisådär en 500 ggr. :P Kanske skall orgeln upp där för att tydliggöra? Gjorde en tre fyra låtar i liknande weirdostil för ett par år sedan och den här var den bästa. Tony sjunger helt lysande. Tycker det vore kul att få till mixen då jag tycker mig kunna detta bättre idag än när låtarna gjordes.
Emulator:
Vet inte om detta va min favvis från weirdolåtarna. Dock har den nu blivit riktigt bra!
Skulle gärna önska lite versioner av de andra med!
Har inget konstruktivt att bidraga med är jag rädd, tycker den funkar som den skall. Har inte problem med arr, harmonier, eller osynk. Å andra sidan har jag oxo hört den ett par ggr ;)
Jag ordnar inlogg till dig på min server så jag slipper boxar o vad det nu kan va? :)
equality:
Testade sång, bas, gitarr, elektronikatrummor mot metronom men inte heller jag kunde hitta några otajtheter :unsure: och grafiskt såg det ok ut. Drog ändå lite i sång och bas och höjde orgeln lite där vid sticket för att den skall få bestämma harmonierna där. Thanks Emulator för synpunkter och erbjudande om serviceplats! ^_^ Jag petar inte denna mer nu. Tog bort min box.net-fil och lade den på KR:s server. Tack alla för synpunkter!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida