Forum > Färdiga produktioner
eQUALITY & yNOT - tELEPHONE nUMBER
equality:
LÅTNAMN: Telephone Number
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: julrock
LÅTLÄNGD: 02:22
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: ynot
INSPELNINGSÅR: 2007 remix 2008
FORMAT: mp3
Var aldrig nöjd med basen på denna tidigare. Spelat om denna liksom bakgrundskörerna i refrängen, nivåer, reverb och eq:at. Skulle vilja ha lite maffigare gitarrljud men kom inte längre med detta. Tacksam synpunkter på vad som helst och gärna ytterligare mixråd.
070329: Ett helt annat trumstuk på sista tredjedelen. Funkar / funkar inte? :huh:
070402: Ny bas, sanerat orgeln, justerat nivåerna för mer rytm förhoppningsvis.
Nov -08:Testar en ny mix och lite annorlunda arr i början.
tsmalmbe:
GIllar inte det där vassa "smattret". Låter som digital överstyrning på 16kHz. Ljudbilden är ju väldigt industrial, lite tungt att lyssna på, men kanske felet ligger mellan öronen, inte i öronen. Men jag tycker inte ljudbilden är enhetlig över hela registret. Basen dundrar relativt bra, men något fattas. Nu är det dundrande och vasst liksom. Som solo låter allting garanterat jättebra. Har du skurit bort för mycket av gitarrerna nerifrån, och plockat fram dem lite för aggressivt?
Eftersom detta är i kategorin underlig musik, får du plus för att vara innovativ. Inte trad. arr i varje fall!
mahan:
Yeess!
Låten e ju stilig, men gitarren e lite för bred, stor, den tar liksom över sången. Minska kanske echo o rev på guitarren. Dubblandet av sången (från 2:00) skulle jag gärna höra redan tidigare och starkare, cool ;) Spookie rythm, like it!
h. mahan
Dark Of Light:
Skumma bananer igen :P . Gillar detta, Wadling... :wacko: öhh, ynot sjunger genitaliskt(!) som vanligt även här. Tsmalmbe nämnde överstyrning, kan vara så tycker också att det är lite... vasst, sådär. Just det, dubbet mahan skrev om, instämmer.
Gillar det här så jag vill att låten ska vara längre, någon vända så... Bravo, bravo, bravo. :)
karl:
tycker det låter bra isynnerhet när beatet är igång och det skulle kunna vara på från början....bra sång och bra spel....nice
/ karl B)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida