Forum > Färdiga produktioner

eQUALITY & yNOT - tELEPHONE nUMBER

<< < (10/15) > >>

equality:

--- Citat från: Clemens skrivet 23.11.2008, 19:30:07 ---Gillar ju när det "viker av" ibland, och det gör denna! :) funderade på hur det skulle låta om du la allt nära istället :unsure: Alltså ingen verb eller rymd på ljuden..och rösten knastertorr( möjligtvis ett kort svagt delay ).. ännu närmre än arret.. gillar verkligen arret och sången förövrigt..cool! B)

Edit: kanske även testa ett snortajt beat ( loop) med bra tryck som ligger långt fram, tror det funkar då låten i övrigt har ganska mycket utrymme att spela på...

--- Slut citat ---

Ny torrare mix uppe nu. Högst upp.

Fidden:
Ah, en klassiker i repris :D

Livligt. Lite livekänsla över det, liret känns nästan lite improviserat ibland, men ändå kontrollerat. Snygg stegring av intensiteten i arrangemanget. Gillade att gitarren fick ta ett steg tillbaks i början, blev mer variation. Däremot tyckte jag trummorna låter mer ösiga i den gamla versionen. Vet inte riktigt varför, för jag misstänker att det är samma... Kanske bara var mer botten eller nåt.

equality:

--- Citat från: Fidden skrivet 24.11.2008, 12:12:58 ---Ah, en klassiker i repris :D

Livligt. Lite livekänsla över det, liret känns nästan lite improviserat ibland, men ändå kontrollerat. Snygg stegring av intensiteten i arrangemanget. Gillade att gitarren fick ta ett steg tillbaks i början, blev mer variation. Däremot tyckte jag trummorna låter mer ösiga i den gamla versionen. Vet inte riktigt varför, för jag misstänker att det är samma... Kanske bara var mer botten eller nåt.

--- Slut citat ---

Klassiker vet jag inte men det är är kul att testa lite nyvunna mixkunskaper på äldre grejor. Tack för att du uppmärksammade mig på för lite botten. Åtgärtdat nu. Och tack Clemens! för att du tipsade med en torrare sång, har verkligen lyft låten tycker jag! Tusen tack! 

Clemens:
Holy Shit!...fan vad bra det blev!..hör ju nu en massa galna gitarrprylar nu.. och cool när beaten kommer in..Det här gillas! /C

equality:

--- Citat från: Clemens skrivet 24.11.2008, 17:22:53 ---Holy Shit!...fan vad bra det blev!..hör ju nu en massa galna gitarrprylar nu.. och cool när beaten kommer in..Det här gillas! /C

--- Slut citat ---

Lyfte tack vare dina råd. Thnx!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion