Forum > Demolåtar

Stolle - Once a loser

<< < (2/5) > >>

Emulator:
känslan i rösten är så himla bra. skulle på ett sätt inte vilja ändra nåt...ok, det kanske saknas lite brillians i ljudet..men känslan är svårslagen.

Stolle:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.05.2008, 00:06:22 ---känslan i rösten är så himla bra. skulle på ett sätt inte vilja ändra nåt...ok, det kanske saknas lite brillians i ljudet..men känslan är svårslagen.

--- Slut citat ---
Ja jäklar, det är förkylningen som gjorde det extra bittra i rösten. Jag kommer aldrig få till det i friskt tillstånd är jag rädd. Gött att det inte bara var jag som fastnade för den sångtagningen.
Funderar på att sjunga om refrängerna dock. I övrigt får jag försöka polera upp den slarvigt inspelade sången på verserna antar jag. Att det var en dynamisk mick kan väl vara en faktor till att sången uppfattas som dov.

Harmonica mike:
Tjenare.

Ja men harre djavlar vilken pärla jag hittade här då!

På något magiskt sätt har den sluppit igenom munspelslirarns filter..Denna låt förtjänar en riktig BUMP!
Hoppas du läser detta och kommer med en uppgradering av låten,det här gillade jag skarpt.

Shit vad bra!

Mvh
Micael

freddy:
Mycket känsla i denna. Nästan mer känsla än låt för mig, men det funkar bra ändå. Tack för bump HM, denna hade jag inte hört heller.

Snyggt jobbat!

Dividend:
Intressant låt.

Lyssnar inte på texten, men tonfallet passar till den monotona gitarren i början. Försätter en i stämning.

Kanske skulle du förutom det assnygga solot som kommer in mitt i, prova att förändra gitarrspelet rytmiskt eller mer "vertikalt" mot slutet. Men det är inte nödvändigt för känslan, bara en tanke..

Jomenvisst.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion