Forum > Demolåtar
Stolle - Once a loser
Kornstad:
Riktigt skön låt det här. Jag gillar det enkla arret och det är väldigt snyggt med det snabbare plocket som kommer in efter ett tag. Härlig stämning rakti igenom!
/ Andréas
ynot:
låter väldigt bra stolle men lite arr o instrument pyssel kan nog lyfta det ännu mer.
en tung bas vid 94 ungerfär som ligger på halv eller helnoter skulle nog ge staga till resten..
å så är det ett par text rader du inte "menar " som jag tror är viktigt för du ger mycket känsla i rösten.
tony
Stolle:
Tack så mycket för de fina orden Kornstad, Mike och Marruschkka! Jag blir glad och lite generad. Spelning i Stockholm blir det kanske inte förrän till hösten men då hoppas vi att några forumvänner kommer förbi. Det hade varit jätterevligt!
Tokai: Tack för kommentarerna. Du kan nog ha rätt om både reverb och ekostudsar. Jag har nog inte lagt tillräckligt med tid på det. Jag får se över det lite mer. Kanske att man borde automatisera ekot så att det träder fram mer när det verkligen behövs och smyger tillbaks annars. Kanske borde jag experimentera mer med bakgrundsljud. Mellotronstråkar blev det nog på ren reflex.
YnottonY: Tack för att du tog dig tid Ynot. Jag är sugen på att utveckla arret lite men jag är lite osäker på hur jag skall gå tillväga. Får prova lite olika idéer. Jag har lite svårt att slänga på grejer på denna utan att det låter artificiellt instoppat i efterhand. En tung bas har jag dock funderat starkt på. Som du säger gör den sig nog väldigt gott en bit in i låten. Lite Taurus-muller skulle nog kunna sitta fint.
Det du skriver om att jag inte "menar" vissa textrader känns oerhört viktigt. Jag har nog för lite distans till materialet för att få en bra överblick över det. Vilka rader är det framförallt du tänker på?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida