Forum > Demolåtar
Stolle - Once a loser
Leif:
--- Citat från: freddy skrivet 22.04.2009, 21:47:09 ---Jehovas vittnen var förbi här i fredags och läste lite ur bibeln för mig, samtidigt satt min kompis Buris inne i lägenheten och lirade sin dödsmetall.
Kanske har det också något med detta att göra :blink:
--- Slut citat ---
Hahaha :lol:
Ja, det är f@n bra kryptiskt detta!
Harmonica mike:
--- Citat från: Leif skrivet 22.04.2009, 21:26:20 ---Ja, det är f@n nästan så jag blir religiös! :)
Micael! Du måste ha telepatisk förmåga...ganska precis den tiden vi snackade om detta, så ser jag att du bumpade denna...hejdlöst! Snacka om att finta/tackla Saida på mållinjen! :D
Kommer ihåg att jag har hört den här låten hos Kristoffer förut, men det va ett bra tag sen...den är helt klart värd att jobba på. Får se om jag kan bidra lite på den kanske.
--- Slut citat ---
He he boys - kul att man kunde hjälpa till :)
Ruskigt bra låt detta.Hur hittade jag den - då det inte postats i tråden på 120 dagar..?
Jo det var nån sån där "yahoo spider" som var inne och snokade i tråden som gäst ni vet,och jag blev nyfiken på vad detta kunde vara..Gillar ju era prylar som bekant,och här har ni en pärla som sitter gjutet mot det övriga.Blir ruskigt intressant att se vad ni gör av detta..
Nu slipper den inte genom mitt nät igen,förrän ni är klara med låten :D
Mvh
Micael
Harmonica mike:
Lyssnar på ny verren.
Känslan är asgrym i denna.Enkla medel i arret men sååå effektfullt,gillas skarpt detta.
Jag nedlåter mig inte till att såga på nåt,diggar rätt och slätt.Vilken stäm sång!
Grym låt och grymt utfört.
Mike
Marruschkka:
--- Citat från: Leif skrivet 22.04.2009, 22:28:00 ---
--- Citat från: freddy skrivet 22.04.2009, 21:47:09 ---Jehovas vittnen var förbi här i fredags och läste lite ur bibeln för mig, samtidigt satt min kompis Buris inne i lägenheten och lirade sin dödsmetall.
Kanske har det också något med detta att göra :blink:
--- Slut citat ---
Hahaha :lol:
Ja, det är f@n bra kryptiskt detta!
--- Slut citat ---
Jaaa..Halleluja vad bra :lol:
Men det är genialiskt bra ju, vilken härlig sång..man vaggas in i detta vemod..och gungar med!
Snyggt jobbat, det här skulle jag vilja höra live ju. Har ni nåt gig i Stockholm framöver så kommer jag ;)
/Marr
Tokai:
Lyssnar på den senaste versionen. Vet inte om jag kommenterat den gamla.
Akustiska gurorna låter bra. Kanske lite för mycket reverb på sången eller så är jag tveksam till ekostudsarna som inte känns riktigt synkade, vet inte.
Efter ett känns gitarrfigurerna där den andra guran svarar mor den andra med ett lite disharmoniskt ackord som lite jobbigt att lyssna på. Visserligen tonades den ner lite slutet, men kan kanske ha den mer sparsmakad?
Stråkarna kan möjligtvis låta bra i mixen, men inte ensamma som i slutet - tona ner med nåt annat istället. Mellotron var det visst - ja dom låter som dom låter.
Bra låt och bra sång - det hela känns som en helhet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida