Forum > Färdiga produktioner

1up-Hans Zimmer (Filmmusik)

<< < (2/7) > >>

Nad:
Kanon!
Och man ser kanoner med. Stora slagfält..krigets efterdyningar..många döda.
Det är så det är. (Inte fan tänker man på en söt tjej som dricker ett glas Coca-cola
på ett café i stan iallafall!) Tänker bitvis också på gamla svenska landskapsfilmer ifrån
30-40-talet, gammalt liksom..för länge sen...svartvitt. Höcklen på kärringarna och höskrindor. Storm och svåra tider. Potatisodlingar som gått åt helvete.

Nad

1up:
You talkin' to me?

Samplingarna, right. Lyssnade faktiskt på en Braveheartlåt innan jag skapade det här stycket så ingen slump där heller. ;)

1up:

--- Citat från: Nad skrivet 15.05.2008, 02:18:04 ---Kanon!
Och man ser kanoner med. Stora slagfält..krigets efterdyningar..många döda.
Det är så det är. (Inte fan tänker man på en söt tjej som dricker ett glas Coca-cola
på ett café i stan iallafall!) Tänker bitvis också på gamla svenska landskapsfilmer ifrån
30-40-talet, gammalt liksom..för länge sen...svartvitt. Höcklen på kärringarna och höskrindor. Storm och svåra tider. Potatisodlingar som gått åt helvete.

Nad

--- Slut citat ---

Tackar hjärtligast. :)
Härliga bilder, no cute girl här inte!

Misär? Jopp, faktiskt, inte tänkt på det själv i de banorna, tackar för lyssning och ett fräscht (om än svartvitt) perspektiv. ;)

Nad:
Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.

1up:

--- Citat från: Nad skrivet 15.05.2008, 04:00:55 ---Kan du inte lägga till lite potatissound? :)
Hittade en bra film till musiken men YouTube ville inte
dela med sig!
Men kolla här då går det tror jag.

--- Slut citat ---

Potatissound? haha hur menar du då, är du seriös? :)

Bra med videoförslag! Kanske inte min bit av kaka tyvärr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion