Forum > Färdiga produktioner
1up-Hans Zimmer (Filmmusik)
1up:
Låtnamn:Hans Zimmer
Artist:1up
Kompositör:1up
Mix/Prod:Mix: 1up
Status:Färdigt verk
Format:mp3
Tillverkningsår:2008
Tjena alla glada filmmusikfantaster och alla andra! :) Här är 5 minuter känslosam filmmusik, har blandat olika tonstilar och uttryck för att ge känsla av att musiken följer en filmscen. Alla övergångar kanske inte är perfekta, och som de säger gör man 90% rätt och 10 % fel får man 10 ggr så mycket gjort som om allt ska vara perfekt. :)
Vore coolt med en mäktig video till den här låten. Någon som är sugen, bara att höra av sig. :)
Har använt mycket timpanis för att ge tyngd åt stycket. Lite halvmarcherande sådär, lätt sekelskiftsmilitäriskt på sina håll, känslosamt, ömt, ledsamt.
Inledningen är tämligen pompös så var gärna lite försiktig med volymkontroller om lyssning med lurar sent i natten eller så. :)
Jag söker feedback på känslor som verket väcker hos er, och bilder som musiken frammanar!
freddy:
Aha, trevligt med lite filmmusik. Pysslar med lite sådant jag med ibland. Som du säger så är nog inte alla övergångar riktigt perfekt men det är pampigt allt. Referensen till Zimmer hör man, men jag tycker inte att det låter exakt som Zimmer. Blåsljuden kanske inte är dom bästa, men det funkar.
Jag tänker mig en för- eller efter-krigsscen, du har ju lite vemodiga undertoner här och där. Så kanske något som reflekteras av detta, hemskheten med krig eller så.
Bra jobbat!
Sen tycker jag du kan lämna "grymt stycke" till lyssnaren att bedöma! Men jag håller dock med... ;)
SteveHarris:
jaa det här är ju ett blivande masterpiece :)
Tycker om alla delar av låten, påminner lite om zimmer, får också lite vibbar från band of brothers och sagan om ringen.
en efter krigs scen när kameran rullar över ett krigsfält där typ 5 överlevande går mot solnedgången?
Något liknande har vi sökt för vår ( Dead Souls ) nya skiva :)
H.tommy
1up:
freddy
Tack för lyssning och bra jobbat? Thanx a bunch. :D
Brasset är tyvärr inte perfekt i EWQL, eller tänker du på instrumenteringen tro.
krigsscener? Jo det stämmer nog bra. :) Timpanis kom ju ursprungligen som signaltrumma vid de forntida arméerna så det gör säkert sitt till.
SteveHarris
Blivande masterpiece? Who hoo, vilket omdöme! :wub: :D
Sagan om ringen helt säkert, inspirerat mycket i mina dagar. Låter som en bra bild. :) Fem stycken lyckliga som får komma hem iaf, jo, med många stupade att passera, krigshärjad skog kanske. Japps!
jaså har ni sökt något liknande, ja låten står till buds om den är intressant i sin nuvarande form eller så kan man ju tänka sig en redigering utav den. :)
freddy:
--- Citat från: 1up skrivet 15.05.2008, 02:05:41 ---freddy
Tack för lyssning och bra jobbat? Thanx a bunch. :D
Brasset är tyvärr inte perfekt i EWQL, eller tänker du på instrumenteringen tro.
krigsscener? Jo det stämmer nog bra. :) Timpanis kom ju ursprungligen som signaltrumma vid de forntida arméerna så det gör säkert sitt till.
--- Slut citat ---
Det var samplingen jag syftade på, inget annat. Ja, det är så att man ser Mel Gibson stryka förbi med ett tvåhands-svärd ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida